Mag ik jullie voorstellen aan Koos?

Gestart door Moppers, november 04, 2009, 11:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Sinds anderhalve week woont er een nieuw parkietje bij mij. Ze was bij de ambulance binnengekomen op de dag dat Eeden was overleden. De dinsdag daarop was ik daar, en daar zat ze, wat een poepie, die wou ik wel hebben! De dag nadat ze plaatsbaar was heb ik haar opgehaald.
Haar officiƫle naam: Tuquo. Haar roepnaam: Koos(je).

Bobje weet nog niet wat ze van Koos moet vinden. Het is ontzettend interessant, maar ook wel eng. Aangezien ik lekker eigenwijs Koos gelijk bij Bob heb gezet, gebeurt het kennismaken in de kooi. De eerste dagen hield Bob zich afstandig en protesteerde ze als Koos in de buurt kwam. Inmiddels komen ze steeds dichter bij elkaar, maar echt bij elkaar zitten, dat is nog niet aan de orde. Koos die snapt er niks van. Toen ik haar bij Bob in de kooi zette, wilde ze gelijk op een vriendelijke manier op Bob afgaan, 'oeh leuk een ander parkietje even kennismaken'. Bob is daar nog niet klaar voor. Koos 'luistert' naar Bobs protest en gaat dus niet verder als Bob aangeeft dat ze iets niet wil. Ik zie dan wel dat het voor Koos wat verwarrend is. Voor Koos zou het iets leuks zijn, kennismaken, met elkaar spelen. Waarom wil dat andere parkietje dat niet?

Koos is gek op spelen. Ze heeft de wat grotere bel aan een metalen ketting helemaal ontdekt, ze hangt er helemaal in, omheen etc. Ook de andere speeltjes heeft ze allemaal al uitgeprobeerd.
Ze is half tam. Ze komt naar mijn gezicht toe, vooral als ik kusgeluidjes maak. Ze eet zonder probleem trosgierst uit mijn hand, maar gaat dan nog niet op mijn hand zitten. Vlak voordat ik haar bij Bob in de kooi wilde doen, floepte ze uit mijn handen. Toen ik mijn vinger voorhield en lichtjes tegen haar buikje duwde, stapte ze op, zo kon ik haar in de kooi zetten. Maar ze doet het duidelijk niet omdat ze weet dat handen leuk zijn, het lijkt meer gewoonte.
Ze houdt van badderen, wat dat betreft lijkt ze Deuntje wel.
Ze heeft een ontzettend schattig twietje: tiejuuut, dalend in intonatie.
Ze eet al pellets! De eerste week moest ze er niets van weten. Afgelopen zondag ben ik naast de kooi gaan zitten en heb ik haar met kusgeluidjes naar het etensbakje, gevuld met pellets, gelokt. Aandacht richting op de pellets, oeh wat leuk, Koos neemt een hapje jaaaah goed zo meisje! Hm, toch wel lekker dat rare spul, het is gewoon te eten! Sindsdien eet ze gewoon volledig pellets.

Een paar dagen nadat Koosje bij me introk merkte ik ineens het volgende op: mijn 4 grasjes hebben allemaal groen en geel in hun verenpak! Stelletje Ado supporters :P

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Mooi hoor!
Veel plezier met Koosje (Tuquo), maar dat zal vast wel goed komen!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

valenta

Koosje = lief  ;D

Ze lijkt een beetje op Tjabie..

Veel plezier met Koosje

Milo-Pixel


Jippie

Heel veel plezier met Koosje!

En mooi toch, zijn ze lekker allemaal voor dezelfde club, krijg je niet van die eeuwige voetbaldiscussies ;-)...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Parkieten-Freak

Welkom Koosje! :)
Heel veel plezier Moppers met de vier groen/geel gevleugelde ADO supporters! ;D


Kleintjes

Hoihoi,

wat is Koosje mooi! En past perfect bij de rest van je clubje ;)

Veel plezier met haar en dat je lang van haar mag genieten!!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter


lovesbudgies

Citaat van: Moppers op november 04, 2009, 11:26:41

Een paar dagen nadat Koosje bij me introk merkte ik ineens het volgende op: mijn 4 grasjes hebben allemaal groen en geel in hun verenpak! Stelletje Ado supporters :P

Gelukkig woon je in Den Haag!  :o :P

Ik ben voor Ajax, maar een parkietje in de ajax kleuren vinden blijkt vrij lastig...

Wat een liefje is Koosje  :-* En zo knap ook dat ze gelijk al pellets eet! Een echte ondernemende dame als ik het zo lees. Als ze eenmaal vriendinnetjes zijn kan ze Bobje misschien wat uit haar schulpje halen en laten zien wat voor leuke dingen je allemaal kan doen als parkietje!

Zo te horen heeft ze het prima naar haar zin bij je, veel plezier met haar en de andere pietjes en dat jullie nog maar lanngggg van elkaar mogen genieten!


Liefs,

Lisanne

hillie

Veel plezier met koos(je) toe gewenst.

Chicowen

Wat een schatje! Veel plezier met Koosje!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Joyce

Hey wat leuk,
Koos ziet er erg mooi uit.
Laat je even weten hoe het gaat met Bobje en Koos (aangezien Bobje geloof ik niet kan vliegen en Koos wel)?

Veel plezier in ieder geval met de ADO- supporters  :D

Groetjes,
Joyce en Tijger.

donsveertje

Fijn dat je een vervanger voor Eeden hebt gevonden, heel veel plezier met Koosje :D

Moppers

CiteerLaat je even weten hoe het gaat met Bobje en Koos (aangezien Bobje geloof ik niet kan vliegen en Koos wel)?
Dat laatste klopt.

Het gaat best goed tussen de twee dames. Ze kroelen nog niet met elkaar, maar ze tolereren elkaar prima. Koosje is echt helemaal gek op spelen. Ze kan zich echt de hele dag vermaken met de speeltjes in de kooi, geweldig om te zien. Bob heeft zo haar favoriete speeltjes. Als ze daar lekker mee bezig is, dan wil Koos graag meedoen. Bob snapt niet wat de intentie van Koos dan is en geeft aan dat ze het niet wil.
Koos is inmiddels al meerdere keren los geweest. Ik lok haar dan met trosgierst op mijn hand en haal haar zo de kooi uit. Het deurtje van de kooi gaat dan weer dicht ivm Bob. Op een gegeven moment zie ik aan Koos dat ze weer in de kooi wil, dus deurtje open en binnen 5 minuten is ze naar binnen geklommen.

Ze hebben elkaar dus goed geaccepteerd. Of het ook dikke maatjes zullen worden, dat merk ik vanzelf wel.