hoe krijg ik heb in zijn kooi?!?!?

Gestart door kimbo92, november 01, 2009, 14:05:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimbo92

Sinds dinsdag heb ik een parkietje, hij is nog niet tam. Maar hij is net uit zijn kooi ontsnapt toen ik zijn voer wilde aanvullen.
Hij zit nu rustig, maar hoe krijg ik hem terug in zijn kooi???

KiimmBiimm_

proberen met trostgierst te lokken, ik zou niet achter het vogeltje aan gaan jagen want dat is erg stresvol voor jullie beiden.
en rustig afwachten tot hij/zij terug in het kooitje gaat.
als dit echt niet lukt kun je nog proberen te vangen maar dat lijkt mij geen slim plan

Sanne

De kooi met de opening voor je parkietje houden wil ook nog wel eens helpen. Maar dan moet je de kooi wel rustig naar je vriendje toebewegen zodat deze niet schrikt. Hopelijk springt hij dan de kooi in.
Mocht hij ergens tussen de lamellen en 't raam vallen of achter 'n kast ofzo dan kan je hem waarschijnlijk wel pakken.

Groetjes,
Sanne

kimbo92

Hij is nog niet tam, ik ben 2 dagen geleden begonnen om te proberen hem te lokken met trosgierst in zijn kooi, maar hij durfde nog niet naar me toe te komen, dus ik denk niet dat hij het nu wel doet :(

InekeTinekeToverfee

Mijn parkieten worden rustig als ik het donker maak. Gordijnen dicht en eten geven in de kooi? Is je parkiet ook in paniek, of niet? Als hij in dezelfde ruimte zit als zijn kooi gaat ie wel vanzelf terug. Zet, als dat kan, de kooi in het zicht van je vogeltje.

kimbo92

nee, hij is totaal niet in paniek, hij zit op een hoog plekje alles rustig te bekijken :-*
Hij zit alleen te hoog om zijn kooitje voor hem te kunnen houden. Hij kan zijn kooi wel zien.
Ik heb net wat trosgierst in zijn kooi gehangen, misschien lokt dat hem ;)

Als ik het donker maak, dan is het hier echt heeel donker, dus ik weet niet of dat een goed idee is?

lovesbudgies

#6
5 dagen is kort, maar waarschijnlijk weet hij wel dat dat zijn huisje met eten en drinken is.
Als hij honger krijgt zou hij er zelf wel weer in kunnen gaan, hang vast een beetje trosgierst op in de kooi.
De kooi met het deurtje open voor zijn neus houden is ook een optie, misschien is hij nog te bang om erin
te gaan, maar je kan het proberen, of zet het kooitje vlak bij hem neer en ga zelf weg.

Als hij er nou echt niet meer ingaat, wacht dan tot het donker in huis is, gelukkig is dat nu al om een uur of zes.
Doe alle lichten, tv e.d. uit, pak hem rustig op en zet hem in zijn kooi. Parkieten kunnen slecht zien in het donker
dus de kans is groot dat je hem dan makkelijk kan pakken.

Blijf in ieder geval rustig en ga niet achter hem aan jagen. Zijn avontuurtje buiten de kooi is al spannend genoeg
voor hem, doe alle gordijnen dicht en haal gevaarlijke spullen weg, dan kan hij best even in de kamer vertoeven en rustig worden.

Citaat van: kimbo92 op november 01, 2009, 14:24:33
nee, hij is totaal niet in paniek, hij zit op een hoog plekje alles rustig te bekijken :-*
Hij zit alleen te hoog om zijn kooitje voor hem te kunnen houden. Hij kan zijn kooi wel zien.
Ik heb net wat trosgierst in zijn kooi gehangen, misschien lokt dat hem ;)

Als ik het donker maak, dan is het hier echt heeel donker, dus ik weet niet of dat een goed idee is?

gelukkig, lekker laten zitten  :P

En ja dat is een goed idee om hem te pakken, maar probeer eerst maar even of hij er vanzelf ingaat.
Wel even gordijnen dicht enzo he!


Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

kimbo92

jeeeej!!!

hij is weer terug ;D

Bedankt allemaal!!!!

Moppers

En hoe is hij uiteindelijk weer 'thuis' gekomen? Is hij er zelf ingegaan?

kimbo92

Hij is er uiteindelijk zelf ingegaan, maar niet helemaal vrijwillig... :(
Mijn moeder ging achter hem aanjagen, en na ong. 5 min. ging die in zijn kooi zitten.
Ik weet dat het niet de goede manier is, maar ik moest weg en dacht dat het ook niet zo een goed idee zou zijn om het alleen te laten.
in elk geval leg ik voortaan een doek over zijn kooi, zodat hij waarschijnlijk niet door het gat zal vliegen!