aanbouw buitenvolieren vogels willen er niet in

Gestart door Rodian, oktober 26, 2009, 19:14:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rodian

Wij hebben een buiten voliere van 3 meter breed daar zitten ze al een jaar in. Nu hebben wij
een "binnen" hok aangebouwd met een doorgang. Maar de vogels gaan er niet in.
(gras-, bourke-, valkparkieten)... binnen in al licht gemaakt ook 's nachts aangelaten
maar ze gaan er niet heen. Ook al iets lekkers in gehangen.,.... Wat kan ik doen

Caradow

Wat is het probleem?

Wanneer het nodig is, gaan ze wel naar binnen. Het is niet vreemd hoor, dat buitenvogels, dus die in een buitenvoliere zitten, niet naar binnen gaan. Ze zijn het niet gewend en blijkbaar hebben ze de behoefte niet.

Rodian

Nou ik heb het idee dat ze er niet in durven of dat ze het vinden stinken (zou dat kunnen)

robby

ik denk niet dat het van de stank is moest het stinken.
misschien moet je is een sliert trosgierst een klein stukje in de volière leggen en een groot deel in het
nacht hok zodat ze naar de trosgierst gaan en het nacht hok ontdekken

tuurtje96

Leuk hoor je hebt precies dezelfde vogels als mij; grasparkieten bourkes en valken.
Je zou natuurlijk ook wat minder voer kunnen geven in het buitenverblijf, en meer voer in de binnenvoliere.
Als ze dan honger hebben, en het voer buiten is op gaan ze vanzelf ontdekken dat er binnen ook voedsel is. Maar zorg er niet voor dat je parkieten honger gaan lijden, want het moet wel leuk voor ze blijven.

NickyRose

Hebben ze het nachthok inmiddels ontdekt? Mss nu het kouder wordt...

Geo

Hallo,

Ik ben nieuw hier en moest volgens de regels ergens op reageren om mijn account veilig te stellen, dus beter laat dan nooit gereageerd ;)

Weleens overwogen om de vogels uit te vangen en in het nachtverblijf weer los te laten, laat ze daar een dag ofzo zitten en geef ze dan de mogelijkheid
om naar buiten te kunnen, en voer dan voornamelijk binnen de eerste tijd.
dan wennen ze snel aan de doorgang.

Mvg, Geo