Teveel AB aan Speedy gegeven?

Gestart door pinootje, oktober 24, 2009, 17:20:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinootje

Zojuist Speedy zijn 0.05 ml AB toegediend, nouja, een poging gedaan tot...

mijn moeder heeft hem te pakken gekregen, duurde niet heel erg lang en ik zou het in zijn mondje spuiten maar spoot mis omdat hij op het moment supreme zijn kopje draaide, ik snel nog wat gepakt en weer mis, dit keer over mijn moeders hand. De derde keer was het raak en hebben we hem snel weer teruggezet in de kooi.

Het kan zijn dat hij van de eerste twee keer ook een klein beetje heeft binnengekregen maar het merendeel lag in zijn baard en op mijn moeders hand. Kan dit kwaad?

Dan nog wat, hij zit nu stil op een stokje met zijn staart heel ver naar beneden, hartje gaat te keer, en staartje beweegt lichtjes (ben nu wel wat staartwippen gewend, maar dat s het absoluut niet), is dit een normale reactie op dat wat net gebeurd is?

Parkieten-Freak

Voor overdosering hoef je niet bang te zijn.
Wat betreft de wat vreemde houding van Speedy:
Het toedienen van antibiotica is voor je parkietje stressvol geweest. Laat Speedy daarom rustig even bijkomen van alle ongemakt en geef hem maar wat trosgierst.



Mars

Als jullie hem de volgende keer weer met zijn tweeen pakken is het handig als een van jullie zijn koppie even vast houdt (zeg maar ter hoogte van de 'oren'. Of je kunt zijn bovensnaveltje even vasthouden (openhouden).

Het is even wennen, maar zeker met zijn tweeen is het zeker te doen ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinootje

Vandaag weer Speedy zijn AB gegeven, hem pakken was moeilijker dan gisteren, het leek alsof ik het er in 1x ingespoten kreeg, in zijn snaveltje dan, maar toen hij weer terug in zijn kooi zat was wel zijn baard helemaa nat.

We wilden hem niet nog een keer pakkenen hebben besoten hem morgen dan nog maar een keer te geven, dan morgen voor het aatst ipv. vandaag...

Denken jullie dat het erg is als hij zijn laatste dag mist/als we morgen de laatste dag nogmaals doen?

Mars

Hij heeft vast wel iets binnen gekregen.
Vaak schudden ze daarna nog eens flink met hun koppie en dan kan het aardig nat lijken.

Is hij al helemaal opgeknapt? Want anders moet je even met de dierenarts overleggen voor je stopt met de antibiotica.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pinootje

Toen we hem vrijdag konden halen zei ze dat we tot en met vandaag door moesten gaan.

Hij lijkt wel wat meer opgeknapt, zie af en toe nog minimaal wat staartwippen maar vooral als we bij hem staan dus misschien van stress. Verder zit hij savonds wel boller dan overdag en de ene keer meer dan de andere keer maar volgens mij valt het mee.

Hij is zijn kooi aan het verkennen en eet nog steeds als de beste, dus het lijkt de goede ant op te gaan.

Net de kooi verschoond, althans de bodem, kom verder maar niet teveel met mijn hand erin, door de AB enkt hij nu steeds gepakt te worden,vanaf deze week gaan we met het tam maken beginnen.

Het lijkt alleenvaak of Speedy zaadjes ´herkauwt´, hij gat dan lekker zitten, vaak op 1 pootje en zit dan op een zaatje te knauwen, dat kun je ook goed horen en je ziet het zaadje af en toe voor in de snavel zitten, is dit slecht?

ibi

Citaat van: pinootje op oktober 25, 2009, 19:34:08
Toen we hem vrijdag konden halen zei ze dat we tot en met vandaag door moesten gaan.

Hij lijkt wel wat meer opgeknapt, zie af en toe nog minimaal wat staartwippen maar vooral als we bij hem staan dus misschien van stress. Verder zit hij savonds wel boller dan overdag en de ene keer meer dan de andere keer maar volgens mij valt het mee.

Hij is zijn kooi aan het verkennen en eet nog steeds als de beste, dus het lijkt de goede ant op te gaan.

Net de kooi verschoond, althans de bodem, kom verder maar niet teveel met mijn hand erin, door de AB enkt hij nu steeds gepakt te worden,vanaf deze week gaan we met het tam maken beginnen.

Het lijkt alleenvaak of Speedy zaadjes ´herkauwt´, hij gat dan lekker zitten, vaak op 1 pootje en zit dan op een zaatje te knauwen, dat kun je ook goed horen en je ziet het zaadje af en toe voor in de snavel zitten, is dit slecht?

Ik denk dat je knarsen bedoelt ;) dat is niet herkauwen :P

Mars

Nee, lijkt me geen probleem hoor.
Verder ziet de ontlasting er goed uit (mooi stevig, zwart/bruinig met wit)?

Een beetje bollig zitten is wel een normale slaaphouding, dus niet echt bol, maar meer wollig, de veertjes een beetje open.
De kooi verkennen is ook een goed teken, hoor!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..