Eindelijk Beter!

Gestart door Chantalleke, augustus 29, 2005, 11:53:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chantalleke

Hallo Hallo,

Ik wilde niet meer editen in mijn oude topic over mijn zieke parkietjes
( http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1577 en deze mag dus wat mij betreft op slot  ;) ), want een geel kontje en diarree zijn gelukkig al heel lang verleden tijd  :)

Toch wilde ik iedereen, met name de mensen die zo met ons mee hebben geleefd, even laten weten dat Sjefke en Billy, mede dankzij het snelle en juiste optreden van de dierenarts, nu toch eindelijk beter lijken te zijn. Ze krijgen nu nog wel 1 week medicijntjes (en we hebben er al 3 weken opzitten), puur om er zeker van te zijn dat echt álle bacterietjes en parasietjes dood zijn. Billy staat heel af en toe nog wat gammel op zijn pootjes, maar ook daar komt langzaam verbetering in. Bolzitten deed Sjefke eigenlijk helemaal al niet en nu eindelijk sinds vorige week doet Billy dat ook niet meer. Diaree hebben ze al 2 weken niet meer, ze eten voor 10, ze spelen heel graag én er wordt zelfs weer gebadderd! :P

Omdat het gisteren zo lekker weer was hadden we de kooi meegenomen naar buiten. Sjefke riep om de plantenspuit. Die dus gevuld met lauw water en heel voorzichtig bij de kooi gehouden. Billy hield Sjefkes reactie goed in de gaten, dus toen Sjefke zijn vleugels wijd deed, deed Billy em na. Zo hebben ze een keer of 4 heerlijk gedouched. Billy vond het heerlijk buiten. We beginnen ons nieuwe maatje nu eindelijk ook te leren kennen zoals hij echt is. Hij kletst nu honderuit. Hij komt wel op onze vingers zitten als we zachtjes tegen zijn buikje duwen. Hij reageert ook altijd op zijn naam. We zijn zelfs al zo ver dat hij echt serieus twijfelt om naar ons toe te komen vliegen als we hem roepen (hij durft nog nét niet, zeg maar  :P ) Verder is hij totaal verschillend van Sjefke, wat wel heel leuk is om te zien. Billy en Sjefke zijn onafscheidelijk! :wub: Ze spelen lekker samen, Sjefke voert Billy soms nog steeds (lekker verwent ventje wordt ie zo) en ze plagen elkaar iedere dag om het vervolgens weer goed te knuffelen  :P  
Ook Milo, ons konijntje, weet al heel goed wie Billy is. Dat is dat blauwe ettertje, voor wie die gele parkiet wel eens onder zijn oren wegduikt  :lol: (Helaas lukt het me maar niet om daar een foto van te maken)

Uiteraard houden we onze vriendjes nauwlettend in de gaten. En als ik het ook maar een klein beetje niet vertrouw ga ik gelijk weer naar de dierenarts. Wat wel heel erg fijn is, is dat de dierenwinkel alle kosten van de dierenarts vergoed heeft. Ze hadden nog niet eerder meegemaakt dat mensen liever hun parkietjes lieten behandelen, dan nieuwe te krijgen  :huh: Nou, al had het met 100 euro moeten kosten, opgeven doe ik niet bij de eerste beste tegenslag!!

Sorry voor het lange verhaal dit keer  :blush:

Groetjes van een heel erg opgeluchte en blij Chantal

Sonja

Hoi Chantal,

Wat geweldig fijn, dat je beide parkietenvriendjes weer beter zijn!! :thumbsupsmiley: Dat hebben ze te danken aan jouw toewijding en goede, lieve zorgen! Helemaal top!
Inderdaad fijn, dat de dierenwinkel de dierenartskosten vergoed heeft, maar ja....wel zoals het hoort natuurlijk. Per slot van rekening zijn zij degenen geweest die je (al dan niet bewust) een zieke parkiet hebben verkocht...
Hartstikke fijn, dat je nu eindelijk echt kunt gaan genieten van Billy en Sjefke! :D

Veel plezier met je lieve vriendjes. ;)

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

#2
Hoi Sonja,

Nou de eigenaar van de dierenwinkel (die we ook persoonlijk kennen) was Billy speciaal gaan halen voor ons bij de kweker en hij wist absoluut niet dat Billy ziek was! Kennelijk was Billy al drager van een bacterie (en een parasiet) maar door de stress van het verhuizen is hij pas ziek geworden, wat wel vaker gebeurd. Hij vond het zo vervelend, vooral omdat hij op vakantie was toen wij naar de dierenarts moesten. Helaas weten we niet of de kweker nog iets gedaan heeft met onze boodschap dat Billy echt heel erg ziek was, want hij moet meer parkietjes hebben die de bacterie dragen.... Gelukkig bleken de parkietjes in de winkel allemaal gezond (de dierenarts controleert alle diertjes elke vrijdag)

En genieten van mijn kleine ventjes doe ik zeker! :D

Chantal

Ik was helemaal vergeten dit te melden  :blush: We hebben via de dierenwinkel te horen gekregen dat de kweker zijn vogeltjes heeft laten onderzoeken (er is ook een algemeen mestonderzoek geweest en zo) en er was geen enkel parkietje ziek of gaf tekenen van de bacterie en parasiet die Billy had!  :)

Sonja

Hoi Chantal,

Het was een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar gelukkig is het (zo goed als) achter de rug. :)
Fijn, dat alle parkietjes in de dierenwinkel nu ook gezond zijn!
Dat lijkt toch een teken, dat de kweker jullie waarschuwing ter harte genomen heeft...

Nogmaals veel plezier met je dappere gevleugelde vriendjes!

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Hoi Chantal,

Een pluim voor jou! Jij hebt echt alles eraan gedaan om jouw lieve vriendjes de juiste zorg te geven, door in de eerste plaats naar de dierenarts te gaan. Vervolgens, heel vervelend, maar noodzakelijk, consequent voor lange tijd medicijnen toe te dienen.
Billy en Sjefke boffen maar om in een zo liefdevol huis terecht te zijn gekomen. Ook een pluim voor de eigenaar van de dierenwinkel, hij heeft zijn hart zeker op de juiste plaats ;).
Geniet van je gevleugelde vriendjes en mogen ze nog een lang en gezond leventje voor zich hebben.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Chantal


Wat goed dat Billy en sjefke bijna helemaal hersteld zijn :D

Dit komt mede doordat jij ook zo goed voor hen zorgt  :P

Geniet maar lekker van je kleine lieverdjes en ik weet zeker dat ze je beiden dankbaar zijn voor al die goede zorgen en de liefde die ze van je krijgen  ;)

vele groetjes

Chantalleke

Hoi hoi,

Weer heel even een hele korte update, want ik ben zo blij  :D  :D
We zijn klaar met de medicijntjes!!! Tot nu toe gaat het goed. Wel was ik deze week weer gelijk overbezorgd toen Sjefke een hele dag zat te hijgen. Mijn vriend heeft me echt met moeite kunnen overtuigen dat het gewoon was omdat Sjefke het warm had, en zijn rui ook nog eens heeft, dus hij zit gewoon even minder lekker in zijn velletje. Maar hij had wel gelijk denk ik nu  :P Sjefke en ik hebben even een lekkere baddersessie gedaan en hij voelde zich daarna stukken beter en hijgen doet ie gelukkig ook al lang niet meer.

En Billy....euhm...ja, meneer begint inmiddels een beetje te puberen.  :P Mopperen op alles, Sjefke plagen, klein beetje pikken en dat soort fratsen. Maar hij begint ook steeds vaker te kletsen (in het parkietentaaltje hoor ;) ) en dat vindt Sjef helemaal geweldig. Sjefke verwent hem nog steeds wel door hem af en toe stiekem te voeren. Billy is ook al dol op douchen in de straal van de plantenspuit. En wat helemaal leuk is....hij komt helemaal uit zichzelf op onze vingers zitten!!!  :D  Eerst alleen bij mijn vriend. Dat was zo tof om te zien. Mijn vriend helemaal trots van 'Hé kijk eens' Maar Billy niet minder trots 'Kijk, ik kan ook op een vinger zitten' :P En sinds gisteren bedacht Billy zich dat ie ook wel bij mij wil zitten  :thumbsupsmiley:

Vanavond gaan we op bezoek bij vrienden van ons. Ter ere van hun nieuwe huis krijgen ze van ons een cadeautje....hun eigen parkietje!!! :P Net zoals zoveel mensen die bij ons thuis komen was ze namelijk op slag verliefd om mijn lekkere ventjes. Ben benieuwd.....

Groetjes!!

Safrena

#7
Hey Chantal

Heel goed en leuk om te horen dat beide ventjes weer helemaal opgeknapt zijn :D  :thumbsupsmiley:

Tja de puberteit hihi daar moeten ze allen door hihi en dan kunnen ze soms heel erg mopperen en plagen en bijten ;)

Echt leuk dat nu ook Billy op julie vinger komt zitten ;)
Billy zal je ook heel dankbaar zijn om wat je voor hem (en natuurlijk ook voor sjefke) gedaan hebt. Dat weten parkietjes heel goed het zijn immers hele slimme beestjes ;)  :P

en ja wie wordt er nu niet verliefd op zo een lieve schatjes :P
De liefde en vriendschap en het vertrouwen  dat je krijgt van zo schatjes is toch gewoon onbetaalbaar en daar kun je niet anders dan op verliefd worden. ze stelen gewoon je hart :P

Veel plezier met Billy en Sjefke

vele groetjes

Parkieten-Freak

Goed gedaan Chantal!
Fijn dat beide vogels weer helemaal opgeknapt zijn! :D


Sonja

Hoi Chantal,

Wat ontzettend fijn, dat Billy en Sjefke nu weer helemaal beter zijn! :thumbsupsmiley:
Ik hoop dat je nog heel lang van ze mag genieten! (maar dat zit wel goed, met zo'n goede verzorgster :) )

Veel plezier met je lieve vriendjes! :)

Groetjes, Sonja.