Opnieuw beginnen met tam maken

Gestart door M0NIQUE, april 06, 2005, 16:01:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

M0NIQUE

Hallo,

Ik heb nu drie weken een grasparkietje, na 5 dagen was die tam en kwam die zonder trosgierst op mijn hand. Dus een week los in huis en het ging ook heel goed tussen het andere vogeltje en hem/haar dus na twee weken heb ik ze bij elkaar in een kooi gezet. Maar ze vonden het waarschijnlijk zo gezellig met zijn tweetjes in de kooi, dat ze er helemaal niet meer uit kwamen?!? Na een week vond ik het een beetje vreemd worden, en ik ging met mijn hand in de kooi en wild gefladder en gesputter. Volgens mij is het allemaal te snel gegaan want nu is die niet meer tam, Dus ik heb het andere vogeltje weer in een aparte kooi gezet want het nieuwe grasje die wil zelfs met trosgierst  niet meer bij me komen. Moet ik nu van voor af aan beginnen met tam maken?

Groetjes Monique

Safrena

Hey Monique

welkom op het forum

Ik vrees dat  je inderdaad weer opnieuw moet beginnen om het vertouwen weer te krijgen van je parkietje :wink:

vele groetjes

M0NIQUE

Ik weet al wat er gebeurd is, want vandaag wou mijn parkietje gaan vliegen. En dat ging helemaal niet meer goed, volgensmij heeft het andere vogeltje een belangrijke slagpen bij \'m eruit getrokken. Het viel me namelijk op dat de ene vleugel langer was als de andere en toen vond ik die slagpen. Ik vind het zo zielig, en dat terwijl ze echt saampjes zaten te knuffelen en dicht tegen elkaar aan zaten en elkaars kopje schoonmaakten. En dat die ene dan toch zoiets gemeens tegen \'m doet. Logisch dat ie zo bang is geworden.

Bedankt voor je antwoord

Groetjes Monique

Anita & Marisa

Hoi Monique.

Het kan ook zijn dat je parkiet ergens achter is blijven hangen!
Of dat het onbewust is gegaan, want parkieten zitten vaak aan elkaars veren. Niet om elkaar expres te ontveren!

Geef hen maar wat extra groenten en fruit!
Ook extra aandacht doet wonderen!

Veel liefs,
Anita en Marisa.