Biebs ziek of rui?

Gestart door Jalees, oktober 15, 2009, 19:36:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jalees

Dag allemaal,

Sinds vandaag maak ik me een beetje zorgen om mijn parkietje. Ze (vermoedelijk een zij, we zijn er nog steeds niet helemaal uit) is eind juni geboren en sinds een weekje of anderhalf is ze erg in de rui. Nu valt het me echter sinds vandaag op dat ze, wanneer ze in haar kooi gaat zitten, een heel klein beetje bol lijkt te zitten. Vanmiddag kwam ze op mijn arm zitten en toen kon ik haar zelfs kroelen en ging ze helemaal bij me zitten en viel bijna in slaap. Normaal is ze tam, maar niet vaak zo tam :P Ze is verder niet veel stiller of zo, eet en drinkt heel goed, en heeft ook de hele middag nog lekker gevlogen en gespeeld. Ze is nu wel wat rustig, zit nu te slapen op haar stokje, maar wel op één pootje en met de kop tussen de veren en dat kan vermoedelijk ook gewoon zijn omdat ze moe is. Ze is ook gewoon nog lekker aan het poetsen en zo.

Nu vraag ik mij af, is Bibi ziek of is dit gewoon de eerste rui? Dat is dan wel een beetje laat voor een parkietje, maar ze is echt pas anderhalve week geleden begonnen met veertjes loslaten. Haar neusdop is ook nog niet echt één duidelijk kleur en de irisring om haar ogen komt nu nog haast onzichtbaar tevoorschijn. Haar staart is nu ook kort (de lange veren zijn uitgevallen) en ze is een tijdje wat plukkig/kalig geweest op haar borst, maar dat is alweer aangegroeid. Wel ben ik overigens een week geleden toevallig op Xtravital overgestapt, misschien kan het daarmee te maken hebben?

Biebs is trouwens inmiddels wakker en in een schommel aan het klimmen, aan het poetsen en de knopjes van mijn laptop aan het slopen. Een zieke indruk maakt ze dus zeker niet, behalve als ze gaat zitten soezen lijkt ze dus wat bol te zitten. Als ze bezig is met dingen ziet ze er ook normaal uit. Moet ik me zorgen maken of niet?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetjes,

Jaleesa

hillie

Sommige parkietjes hebben er meer last van de rui dan andere parkieten.
Dus hoef je niet erg veel zorgen te maken.
Bij ons heb het popje er ook meer last van dan het mannetje.

Als het na de rui nog is kan je als nog naar een va gaan.