Gezocht: niet vliegend mannetje voor Bobje

Gestart door Moppers, oktober 13, 2009, 11:16:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Zoals elders op het forum te lezen is, is een van mijn twee kruipertjes, Eeden, onlangs overleden. Haar vriendinnetje Bob zit nu alleen, daar wil ik graag verandering in brengen.

Bob kan niet vliegen en zal dat ook nooit kunnen. Ik zoek voor haar een maatje die dat ook niet kan. Het liefst een mannetje, zodat de balans M/V weer klopt. Het doet er niet toe wat de oorzaak van het niet kunnen vliegen is, of het een kruipertje is, of het door foutief kortwieken komt, een parkietje zonder vleugels... Mij maakt het niet uit, Bob ook niet.
Op dit moment heb ik een ruime kooi die is ingericht op de handicap. Binnenkort ga ik zelf een brede, lage voliere bouwen, zodat ze nog meer ruimte hebben die toch veilig is. Mijn vogeltjes krijgen Harrison's pellets, regelmatig groenvoer (vaak biologisch), veel aandacht, de juiste zorg en vooral veel liefde.

angelientje

hoi

ik heb thuis wat groen parkietje kan ook niet vliegen, zijn vleugels is gebroken denki ik!! hij heeft geen last van, hij is nu 3 jaar oud. ik weet niet of je wilt hem interresant hebben... ik weet niet of je nog steeds op zoek bent.
hij is kerngezond...
heeft geen kruipersziekte.

groetjes angelien

Moppers

#2
Even een toevoeging op het verhaal.

Bob heeft nu een kooimaatje, Koos, zij kan vliegen. Als ik verhuisd ben (jan/feb) dan komt er een grotere of tweede volière bij en gaat Koos daarin. Bobje krijgt dan een 'kneusjesvolière', een horizontale. Daar passen dus veel meer kneusjes in. De zoektocht voor een vriendje voor Bob is dus niet gestaakt, alleen maar even gepauzeerd.
Mocht er dus iemand een niet vliegend pietje hebben en er een huisje voor zoeken, dan is die welkom bij mij. Stuur me dan even een pbtje.

Ik ga echter geen vogels kopen in dierenwinkels, Bob was daar soort van een uitzondering van. Ook doe ik niet aan het kopen (of gratis afhalen of whatever) van vogels van marktplaats. Er is bij mij plek voor asielvogeltjes en vogeltjes van leden van dit forum.

Topic opgeschoond. Gr. Lisanne