(geverfde) muur knagen

Gestart door FlyGirl, oktober 10, 2009, 12:49:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

FlyGirl

Hallo allemaal,

Ik ben er weer, met een klein probleem. Mijn vrouwtje Lola heeft het (geverfde) behang ontdekt. Ze knaagt hele stukken weg,
boven de gordijnrails. Ze zit dan lekker hoog, ik kan er net niet bij. Ik heb op het forum gezocht maar de oplossingen die ik tegenkwam werken niet. Ze heeft geen zicht voor ander speelgoed als ze losvliegt, komt niet naar het trosgierst als ze op haar knaagplek zit (en het voelt haast als belonen voor het knagen dus dat trosgierst bied ik haar ook niet meer aan).. Als ik in me handen klap stopt ze 2 seconden om daarna verder te knagen. Zoals ik al zei kan ik net niet bij haar als ze op haar knaagplek zit (slimme actie).  Nu jaag ik haar weg met een vliegenmepper, ze vliegt dan op maar 1 minuut later zit ze weer te knagen. In de kooi hangt speelgoed en een knaagblok (wat ze niet gebruikt) en een knaagstok (die vind ze wel leuk/lekker).

Heeft iemand nog tips, want ik wil mijn vogeltjes graag laten vliegen zonder dat ik over een tijd met een kale muur zit en wie weeet een zieke vogel. (ze lijkt het niet te eten, maar knagen aan geverfd behang lijkt me ook niet zo gezond)


Liefs Marjolein en een kusje van Lola en Freddy