Eten Ze Te Veel?

Gestart door Sara, augustus 28, 2005, 19:11:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Dag beste medeparkietenfreaks,

Ik heb nu pa een 2de parkietje die nu 8 weken is.Arno is nu 2maanden en at namelijk nooit echt veel.Hij at af en toe eens aan zijn trosgierst en at anderhalf schepje voer per dag.Maar sinds dat 2 de parkietje er is,is dat veranderd.Het zijn echte vreevarkentjes en ik weet nu niet of ze teveel eten.Het nieuwe jongeste parkietje lijkt evendik te zijn als Arno maar je voelt zijn borstbeen tamelijk dus ik weet niet of het meer moet eten dan Arno.Ze eten allebij te samen:een sliert trosgierst (in een week),de nieuwe eet 1/4 van de fruitstick voor parkietjes,ze eten dan nog 1 half (van een volledig) wortelloof,en ze eten samen dan ng een halve snee(ongezouten) brood op één dag.Ook een keertje per week krijgen ze eivoer maar daar zijn ze niet gek van.

Is dat teveel en/of moet dat nieuwe parkietje meer dan Arno te eten hebben?

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Ingrid

Hoi Baasje van Arno,

Teveel van een fruitstick eten is niet goed, er zit teveel suiker in ;). Eén keer per twee weken de stick een half uurtje in de kooi hangen is voldoende, wanneer je ze het persé wilt geven. Wat betreft het brood, dat zou ik niet dagelijks geven, maar 1 x per week als een klein lekkernijtje, maar dat is mijn mening.
Anderhalf schepje voer zou in principe genoeg moeten zijn. Wanneer je parkietjes veel rond vliegen, gebruiken ze iets meer energie. In dat geval zou je in de avond nog een half extra schepje kunnen geven. Als je je vogeltjes Xtravital geeft dan is extra eivoer niet nodig, want dat zit al in het voer verwerkt.

Groetjes, Ingrid


Sara

#2
Oké,
ik geef hen geen xtravital dus eivoer moeten ze toch wel appart,zze zijn er alleen niet echt dol op.
Bedankt om te reageren en ik zal je info. goed gebruiken  ;) .

Groetjes

Je zou het eivoer dan ook door het parkietenzaad kunnen mengen, zo krijgen ze er in ieder geval iets van naar binnen ;).
Gr. Ingrid
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes