Pietje II zoekt een goed nieuw huis... omg eindhoven

Gestart door thzduke, oktober 03, 2009, 15:28:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thzduke

Beste mensen,

Wij hebben in maart vorig jaar een grasparkietje gekocht, die toen pas 7 weken oud was. Op de eerste dag gebeurde er iets vreselijks, namelijk hij vloog van grote afstand tegen het raam. We woonden pas in ons nieuwe huis en ik was vergeten de vitrage dicht te houden.
We zijn meteen naar twee dierenartsen geweest omdat Piet alleen maar op de grond van zijn kooitje lag en niets kon. Ik verwachtte dat hij een spuitje zou krijgen, zeker ook omdat we hem pas 1 dag hadden waren we ook nog niet aan hem gehecht. Uiteidenlijk hebben we weken zijn motoriek geoefend totdat hij weer helemaal hersteld was.
Inmiddels hebben we er een hond bij die absoluut niet past bij Piet. Piet is laatst nog wat ziekjes geweest en moest toen naar dierenarts voor een prikje antibiotica, maar de plek waar het spuitje is gezet plukt hij nou kaal. Waarschijnlijk uit stress vanwege de hond. Omdat we inmiddels ook nog een kindje hebben gekregen hebben we bijna geen tijd meer om Piet te laten vliegen en ik vind dat hij weg lijkt te kwijnen. Het is een erg grappig beestje met scheve poten en een kromme rug (wegens tegen het raam aan vliegen) en hij verdient een beter thuis. Ik heb wel aanbiedingen gehad van mensen die hem in een voliere wilde zetten maar omdat hij gehandicapt is vind ik dat geen goed idee omdat de andere vogels hem als zwak zullen zien en hij geen moment rust krijgt (in het gunstigste geval...)
Ik zou het fijn vinden als Piet bij een van de lezers van dit forum geplaatst zou kunnen worden. Ik wil wel de kooi graag zelf houden voor als we in de toekomst nog een vogel nemen. U kunt mij mailen thzduke@hotmail.com. Ik hoor graag iets van u. groeten Thijs