ene parkiet klaar voor eerste vlucht, andere nog niet , wat nu?

Gestart door S@ndr@, september 29, 2009, 20:58:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

S@ndr@

Hallo,

Ik heb sinds 18 september 2 parkietjes! Ze zijn nu 8 weken oud. Ze hebben het gezellig samen en spelen veel met de speeltjes in hun kooi. Cookie is sinds zaterdag handtam. Als ik mijn hand voor hem houd stapt hij op en blijft gezellig zitten. Apple is nog niet handtam. Hij is niet bang voor mijn hand, maar hij gaat er nog niet graag op zitten. Ik denk dat Apple wat meer tijd nodig heeft dan Cookie.

Cookie zou volgens mij al zijn eerste vlucht door de kamer kunnen maken. Het deurtje van de kooi kan ik echter niet open zetten, want dan kan Appele er ook uit vliegen. Wat is jullie advies? Cookie pas uit de kooi laten als Apple er ook klaar voor is, Cookie op mijn hand laten plaatsnemen en dan uit de kooi halen zodat Apple er niet uit kan of toch gewoon het deurtje open laten staan en kijken wat ze doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Sandra

Sjaakie

Het ene vogeltje is de andere niet. Ik denk dat je Cookie lekker moet laten gaan en dat Apple vanzelf volgt. Daarnaast heb je ze pas dus het is gewoon nog even wennen en schijnbaar doet Apple daar wat langer over. Ik zou gewoon het deurtje open laten staan. Als Apple er toch uitkomt uit nieuwsgierigheid en omdat hij Cookie wil volgen dan is dat toch mooi! Als Cookie dan zijn kooi ingaat, volgt Apple ook weer gewoon.

Mijn broer en ik hebben beiden een parkiet met twee totaal verschillende karakters. DIe van mij gaat van hot naar her en is de nieuwsgierigste parkiet op aarde, die van mijn broer is heel voorzichtig en onderneemt niet veel alleen. Hij is nu na een jaar wel veranderd doordat ze regelmatig (langere tijd) bij elkaar hebben gelogeerd. Zodra mijn parkiet de kooi uit ging, kwam hij er gelijk achteraan. Terwijl hij alleen gewoon hele avonden/weekenden in zijn kooi doorbracht terwijl de kooi openstond. Maar mijn parkiet volgen kan hij als de beste!
Nu onderneemt hij wat meer als hij alleen is, maar niet altijd. Hij is gewoon wat terughoudender.

Misschien geldt dat ook voor Apple.

GRoetjes Melinda

S@ndr@

Hoi Melinda,

Bedankt voor je tip!
We hebben vandaag het deurtje opengezet en ze zijn allebei uitgevlogen.  ;D
Na een half uurtje heb ik geprobeerd of Cookie op mijn hand wilde stappen en dat lukte. Even later volgde Apple ook.
Ik ben blij dat we het geprobeerd hebben, het ging hartstikke goed.

Groetjes Sandra

Sjaakie

Hey Sandra,

Top! Fijn dat het gelukt is. Tja.... fijn dat ze zo nieuwsgierig zijn hè? Dan volgen ze elkaar vanzelf. Je zal best weleens problemen hebben om ze terug te zetten, dat heb ik ook met mijn parkiet (ook als die van mijn broer erbij is). Dan is het net een klein kind die steeds als ik hem vlak voor de ingang heb hard schreeuwend wegvliegt. Dan wordt het een spelletje en wacht ik gewoon even. Overigens vliegt mijn parkiet bijna de gehele dag vrij los (omdat ik momenteel bij mijn gepensioneerde ouders woon), dus is hij het ook weleens zat en gaat dan lekker weer zijn kooi in om te spelen, eten etc. Ze gaan altijd wel weer terug.

Veel plezier met de vogeltjes!

Groetjes
Melinda