foute kooi

Gestart door liesanne, september 24, 2009, 19:09:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Ik wil even iets kwijt. Wij zaten gisteren lekker thee te drinken met de familie en toen zagen we ineens Twitter die zich door de tralie had gewerkt. Ze had haar kopje er al doorheen. Ze raakte in paniek. Mama heeft Twitter eruit gehaald. Ze boog de tralie uit elkaar en toen kon ze los. Ze heeft behalve schrik er niks aan over gehouden.
De kooi is als grasparkietenkooi verkocht en Parka heeft er ook in gezeten. De tralie is 1,5 cm ruimte ertussen.
We zijn snel nog om 17.30 uur naar de dierenwinkel gerent om een nieuwe kooi te kopen met tralie van 1 cm.
Twitter zit daarnu in en de andere kooi gaan we verkopen.
Let dus goed op dat bij grasparkietjes de ruimte niet te groot is tussen de tralie.

Doeiiiiii

Ingrid

Een kooi met een tralie afstand van 1,5cm is een kooi voor de grotere parkietensoorten zoals oa. de valkparkiet. Weet je zeker dat de kooi als grasparkietenkooi is verkocht of als parkietenkooi? Want een parkietenkooi is niet per definitie geschikt voor grasparkieten ;)

liesanne

Toen ik de kooi kocht vertelde ik dat ik een grasparkiet had. Dus die winkel wist wat ik erin ging houden.
Parka was iets groter dan Twitter, dus dat is gelukkig al die tijd goed gegaan. Maar nu ging het dus erg fout. gelukkig was ik thuis en zag ik het gebeuren. Ik moet er niet aan denken dat het gebeurd zou zijn als ik op mijn werk was en sávonds met Liesanne thuis zou komen.

Daphne (moeder van Liesanne.)

lovesbudgies

Die fout heb ik ook een keer gemaakt (misschien zit het in de naam ;)) totaal niet aan gedacht dat dat net iets te wijd was, tot Poekie er met zijn koppie door ging, hij zat gelukkig niet vast en kon zelf weer terug.

Bij mij zeiden ze ook niets bij de dierenwinkel! Was gewoon goed volgens hen, terwijl een grasparkietenkooi een tralie-afstand van max. 12 mm. moet hebben.

Gelukkig is het goed afgelopen met Twitter!

Liefs,

Lisanne