Dikte zitstokken

Gestart door Truffel, september 21, 2009, 19:34:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Truffel

Hoi,

Ik heb een kamer voilliere gekocht en daar zaten een aantal stokken bij. Ze zijn van hout en zo'n 20mm doorsnee, is dit te groot voor een grasparkiet? Ik heb ook nog een plastic(ja ik weet het, het is helaas niet ideaal) takje van verschillende diktes, een buigzaam "touw" als zitstok(deze is dunner als de houten stokken) en een schommeltje. Is dit goed genoeg of moeten de dikke stokken vervangen worden door stokken met een iets minder grote doorsnee. Ik heb nog niet echt kunnen zien dat ze moeite hadden met op de stok blijven zitten maar daar wil ik niet te veel op af gaan omdat ik er nog niet echt veel verstand van heb. 

Alvast bedankt

Milo-Pixel

Nee hoor, dit is niet erg. Het is juist goed om stokken van verschillende diameters in de voliere te hebben :)

Truffel

Ok  :D Ik dacht dat het misschien niet goed is als ze te dik zijn, maar das gelukkig niet zo. Bedankt voor het antwoord  :D

Kleintjes

Zitstokken en takken zijn bij voorkeur afwisselend in dikte.
In Australiƫ hebben ze immers ook geen altijd-dunne takken aan bomen hihihi. Aangezien de kleine papegaaitjes die bij ons wonen (parkietjes dus) van oorsprong uit Australiƫ komen zijn ze er ook op gebouwd om verschillende diktes van zitstokken / takken te kunnen gebruiken. Hoe meer variatie hoe beter dus :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses