Veels te jong!

Gestart door Crazy-karlijn, september 16, 2009, 13:32:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crazy-karlijn

Hallo,

Ik heb een parkietje van 4 maanden in mijn volière zitten,
Ze had meteen een vriendje gekregen toen ze uit het nest kwam.
Nu heeft ze al 3 eitjes gelegd.
Kan dit kwaad of moet ik de natuur zijn gang laten gaan?
(waarschijnlijk zijn ze onbevrucht aangezien dat mannetje van haar nog maar 3 maanden oud is.)

Groetjes Karlijn

Wouter

waarom geef je ze uberhaupt een broedgelegenheid? zet ze dan in ieder geval apart..

Milo-Pixel

Ik denk eerder dat er een vergissing is gemaakt in de leeftijd.. Een popje van 4 maanden is nog niet broedrijp, en ik kan me dan ook niet voorstellen dat zij op die leeftijd eitjes gelegd heeft.. Hoe ziet haar neusdop eruit? Is die lichtblauw of bruin? 

Sowieso zou ik nu direct het broedblok verwijderen! Als dit niet mogelijk is het koppel apart zetten, zonder enige gelegenheid om te broeden.

Caradow

Ik zie nergens staan dat Karlijn ze broedgelegenheid heeft gegeven, maar misschien lees ik daar over heen?

Het komt heel zelden wel eens voor dat een pop al zo jong begint met het leggen van eieren. Dit is zeker wel een probleem, omdat een dergelijk jong popje een veel grotere kans heeft om legnood oid te ontwikkelen. Ik zou ze dus zeker niet hun gang laten gaan. Ik zou dit stel uit elkaar halen en de pop naar binnen halen om te kijken of het leggen dan stopt...

Crazy-karlijn

#4
Hallo,
Ja ze hebben broedgelegenheid en weet zeker dat ze 4 maanden is aangezien ze hier uit het ei is gekomen.
Ik zal ze dan wel apart zetten in een andere volière waar ze geen broedgelegenheid heeft.
Ik had haar bij haar moeder gelaten omdat ze nogsteeds gevoed werd af en toe en ik er zeker van was dat ze nog
niet broedrijp kon zijn.
Dus heb ik me toch vergist.
In iedergeval bedankt voor de reacties!
Karlijn.

Chicowen

Weet je zeker dat het haar eitjes zijn en niet de nieuwe leg van haar moeder?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Crazy-karlijn

Dat weet ik zeker ja aangezien haar moeder nu met jongen zit in een ander blok.
Het jong zat ook al vaak in dat blokje, maar ik dacht toch echt dat ze zo jong nog geen eieren kon leggen.
Ze zit nu apart in een andere volière en heb de eitjes bij een andere broedende parkiet gelegt om te zien of ze wel
bevrucht zijn aangezien het mannetje ook nog maar ongeveer 3 maanden is.
Kan het me niet voorstellen maar je weet ooit nooit.
Iedereen bedankt voor de tips en zo!
Groetjes!

Wouter

Oke, goed opgelost lijkt me dan. Let nog even extra op je popje. En zorg je wel dat die andere pop het niet te druk krijgt met al die eitjes?

Crazy-karlijn

Daar houd ik zeker rekening mee!
De andere pop had maar 2 eitjes gelegd dus dit is een mooi aantal dat ze nu heeft.
Ze lijkt tevreden dus komt allemaal goed!
Groetjes en nogmaals bedankt!