Lola en Freddy zaten op een bankje...

Gestart door FlyGirl, september 09, 2009, 15:41:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

FlyGirl

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, mijn naam is Marjolein. Ik heb sinds anderhalve week een nieuw vrouwtje Lola,
en gisteravond het mannetje Freddy opgehaald. Beiden zijn al tam, Lola kan ik alles mee doen in de kooi.
Maar eenmaal buiten de kooi vliegt ze liever rond. Ik was erg benieuwd hoe het zou gaan met een mannetje erbij.

Gisteravond zat Lola vooral Freddy's aandacht te trekken, ze vloot naar hem en deed allemaal acrobatische kunsten in haar
eigen kooi (de vogels gaan overmorgen samen in een nieuwe, grote kooi). Freddy besteedde er nog niet zoveel aandacht aan
en zat stilletjes met zijn rug naar haar toe. Hij moest natuurlijk nog bijkomen van de reis.

Vanochtend gingen beiden met elkaar in gesprek. Dit klonk heel gezellig, en tot nu toe heb ik (nog) geen geschreeuw gehoord
van Freddy. Omdat beiden tam zijn mogen ze vandaag al los. Lola vloog al los bij mij en ik vond het zielig om
alleen haar uit de kooi te laten. Bij de vorige eigenaar vloog Freddy ook al rond, hij is het gewend en gaat zelf zijn kooi weer in.


Nu vliegen beiden rond en hebben elkaar gevonden. Freddy kwam gelijk bij me op mijn arm zitten, waardoor Lola
volgde. (zij heeft dit nog niet eerder gedaan deze week, ze vloog alleen van de kooi naar de keukenkastjes en weer terug).
Waar de 1 gaat, gaat de ander ook. Lola trekt vooral de aandacht van Freddy, ze heeft tot anderhalve week geleden met andere vogels
gezeten dus is volgens mij blij met haar gezelschap. Freddy heeft een jaar alleen gezeten. Maar ook hij is volgens mij blij met zijn vrouwtje. Het zijn 2 mooie, vrolijke parkieten. Ik ben heel blij met ze, hopelijk zij ook met mij.

Het is eindelijk weer gezellig thuiskomen.



I love my birdies

carla-dobbe

en ze leven nog lang en gelukkig...  :-*

het lijkt wel een sprookje  :)

geniet ervan!!

FlyGirl

 ;D Vandaar, het is ook net een sprookje. En ik mag meegenieten in de dagelijkse attractie Parkietenland.
Het is zo schattig om er 2 te hebben, en allebei tam. Ze zitten net samen in een nieuwe kooi, genieten op
dit moment van het trosgierst. (smaakt vast goed, want ze zijn even stil)
Ze hebben de hele middag rondgevlogen en bij me gezeten.  De oude kooien heb ik
weggehaald en ze zijn zelf het ParkietenPaleis ingegaan, een uurtje geleden.

Officieel verloofd zal ik maar zeggen

Fiiiiiiiiieeeet viiiiiieeeeeuwwwww fluit Freddy tegen Lola  :-*



I Love my birdies