aanschaf koppelte of enkel parkietje?

Gestart door Pietjepietje, september 08, 2009, 14:30:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietjepietje

Hallo,

Ik wil weer graag een parkietje aanschaffen die ik tam wil maken. Ik heb verschillende tamme parkietjes gehad maar nu lees ik overal dat je voor de gezelligheid een koppeltje moet nemen. Ik heb altijd gedacht dat het dan moeilijker is om ze tam te maken omdat ze elkaar hebben.
Heeft iemand voor en nadelen van een enkel en/of koppel parkieten?

Deem

Ik denk zelf dat je er eerst beter een kan doen en als die tam is die andere. Dan word die andere ook tam en ik ben bang als je twee nog niet tamme parkietjes bij elkaar gaat zetten dat ze niet aan jou hechten :(

Mir

Ik denk dat het aan het karakter van je parkietjes ligt.

Eerst had ik een parkietje, Joepemeisje, die inmiddels helaas is overleden. Joepemeisje is nooit tam geworden (hoeveel tijd ik eraan besteedde) en durfde niets (achteraf denk ik wel eens dat ze eenzaam was, maar toen besefte ik dat niet)

Toen nam ik twee parkietjes, Peppi en Kokki, ze zijn voor mij tam genoeg (in en uit de kooi opstappen met trosgierst, in de kooi soms ook zonder trosgierst). En sinds vorige week vrijdag heb ik er twee nieuwe parkietjes (Knabbel en Babbel) bij die het gedrag van Peppi en Kokki totaal imiteren. Ze vliegen alle 4 los en gaan netjes terug in de kooi en komen bij me met trosgierst, dus dat gaat allemaal prima.

Ik zou persoonlijk nooit meer 1 parkietje nemen. Ze spelen samen, ruziƫn samen, leven samen ik vind het ontzettend leuk om naar te kijken en van te genieten!

Groetjes & Succes met je beslissing,
Mir

Moppers

Op het forum kan je veel lezen over het tam maken van 2 parkietjes. En dus ook dat het niet per definitie moeilijker of makkelijker is.

Lees de forumregels eens door. Daarin staat ook dat je voordat je een vraag stelt, eerst de zoekfunctie dient te gebruiken. Op heel veel vragen is het antwoord via de zoekfunctie te vinden, aangezien heel veel vragen al eens eerder zijn gesteld.

Yessica

Er zitten geen nadelen aan het hebben van een koppel, want het mooiste van een koppel is dat ze ontzettend gelukkig zullen zijn. Met zijn tweetjes, dit betekend echter niet dat ze jou totaal niet zullen zien staan.

Wat je zou kunnen doen, is een koppeltje nemen en ze in aparte kooitjes houden en om en om met ze gaat werken. Je zou de kooi van het ene parkietje mee kunnen nemen naar een andere kamer en daar elke dag je hand in de kooi kunnen doen, laten opstappen, hem/haar trosgierst voeren etc zodat ze aan jou wennen, maar in de andere kamer wel elkaar hebben.
Je hebt hier natuurlijk niet twee aparte kooien voor nodig maar het is wel handig met het reizen naar de andere kamer

Zo worden ze beiden tam en hebben toch elkaar in de 'hoofd' kamer voor als je niet thuis bent. Dan zou je ze altijd nog bij elkaar kunnen zetten.

Ik kan helaas niet uit ervaring spreken, maar een vriendin van mij heeft haar twee mannetjes op deze manier tam kunnen maken en ze zijn nu dikke vrienden.

Heel veel success :D   ;D