Foofur, Roger en ...?

Gestart door Samarinde, september 03, 2009, 23:55:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samarinde

God wat vinden we die gevleugelde vriendjes leuk. Echte karaktertjes op zich. En ondanks wat strubbelingen gaat het steeds beter tussen Roger en Foofur. We hebben ze in aparte kooien, maar als we ze los hebben gaan ze soms bij elkaar inzitten of 'verhuizen' een tijdje. Erg grappig.

Nu het volgende: het zou zomaar kunnen zijn dat binnenkort de gelegenheid zich voordoet dat we kunnen gaan zorgen voor een derde parkietje. Hij zit nu nog bij vrienden alleen in zijn kooitje en de eigenaren hebben laten weten dat ze eigenlijk niet zoveel van vogels houden.   ??? Ik weet niet of ze een nieuw huis voor hem zoeken, maar ik wil er al vast op voorbereid zijn. Ik vind m namelijk wel erg leuk.  :-* Heel nieuwsgierig en niet bang, ondanks dat ie niet erg tam is.

Maarrr.. Is dit wel een goed idee?
Enkele vraagjes:

- 3 mannetjes, gaat dat meestal goed samen?
- een logeeradres in de vakantie wordt dan erg lastig. Stel dat ze een grote kamervoliere hebben, is het dan heel erg om ze een tijdje niet los te laten vliegen? (max. 2 weken).
- Een  4e zit er waarschijnlijk niet in. Dat worden teveel wolken van veertjes die door de kamer dwarrelen en poepjes voor het raam en op de trap :D.. Ik moet toch ergens een grens trekken. Maar is het verstandig het uberhaupt te proberen, 3 mannetjes?

Wederom een topic van mij met een hoop tekst en vragen. Maar een forum met ervaringsdeskundigen is erg handig en vraagt daar toch ook om?  ;)


roha

Hoi,

3 parkietjes is een oneven aantal en valt er dus altijd 1 buiten de boot. Dat maakt eigenlijk niet uit, welk geslacht er bij elkaar zit.
Het is niet zo erg dat ze 2 weekjes niet kunnen vliegen, de conditie gaat wel iets achteruit, maar das er zo ook weer bij gevlogen.
Persoonlijk vind ik het niet veel uitmaken, 3 of 4 parkieten, qua rotzooi.
Ze zijn nooit tegelijk in de rui en tja, schoonmaken moet je toch met regelmaat en dan maakt de hoeveelheid toch niet zo veel uit. ;)

Als je dan een grens wil trekken, dan zou ik het bij een even aantal houden.

helena22

Is het niet mogelijk dat mijn grasparkietje lolita bij jullie mag intrekken?

Ze heeft wel al een kooi dus dat scheelt ;D

MOcht je interesse hebben, check dan mijn topic: grasparkiet zoekt soortgenoten en woonplaats