Nieuw huisje voor Sjef gezocht

Gestart door jetvdzijden, augustus 31, 2009, 11:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jetvdzijden

Ongeveer een jaar geleden heb ik Sjef gekregen. Hij is erg lief, maar ik ben bang dat hij een soms een beetje eenzaam is. Wegens tijdgebrek kan ik hem namelijk niet de aandacht geven die hij verdient. Ook is mijn huisje te klein om er een vriendje voor hem bij te nemen. Daarom hoop ik dat ik via deze weg een leuk nieuw huis voor hem kan vinden waar er meer aandacht en gezelligheid voor hem zal zijn.
Over Sjef: Hij is in het bos aangetroffen door mijn zus en omdat hij zo tam was heeft ze hem meegenomen en aan mij gegeven. Ik heb verder weinig verstand van vogels, maar het is een blauwe grasparkiet. Hij is tam, vindt het leuk om bij je te zitten en vliegt graag vrij rond. Ik heb geen idee wat zijn geslacht is of hoe oud hij is, maar ik denk niet ouder dan een jaar.
Ik hoef geen geld. Daarnaast heb ik een kooi, speeltjes etc.die wat mij betreft mee mogen.
Is er iemand die een geschikt huisje voor hem weet? Dan hoor ik het graag.

Jet

Mars

Hallo Jet,

Zou je wel een foto willen maken, waarbij ook zijn neusdop goed te zien is?
Daarvan kunnen we het geslacht afzien en dat is voor veel mensen wel belangrijk.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak



jetvdzijden

Ter aanvulling: Helaas heb ik geen foto van Sjef omdat mijn camera kapot is. Hij heeft blauwe neusdoppen, een mannetje dus?

Milo-Pixel

Donkerblauwe neusdop is een ventje :)


Mars

#6
Zijn baasje woont in Utrecht (je kunt profiel informatie bekijken door op de naam van de persoon te klikken).
Waar woon jij Duffie, mocht de afstand te ver zijn, dan is er misschien een beetje te bemiddelen?


Edit: Duffie woont in de achterhoek, staat in andere topic
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Duffy

Ik kom deze maand nog daar in de buurt denk ik, ik stuur wel even een pb-tje.

Parkieten-Freak

Laat je even weten hoe het afloopt?  :)


Duffy

Inclusief foto  ;)
Heb nog geen reactie terug van Jet, dus nog even geduld...

Duffy

Sjef is gisteren bij Kiki ingetrokken en vooral Kiki vind Sjef erg interessant. Ze is actiever dan voorheen en schettert op haar hardst als hij een beetje voor zich uit zit te kletsen. Sjef is inderdaad enorm handtam en voor de duivel nog niet bang: misschien wel precies wat Kiki nodig heeft om uit haar schulpje te komen.

Ze zitten nu nog in kooien apart en ik doe mijn best om Sjef nog even in de kooi te houden voor gewenning, maar hij kroop er vanochtend gelijk al uit op mijn schouder, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Echte ontwapenende onschuld en brutaliteit, heel lief.  :-*
Als ze over een tijdje elkaars gezelschap op gaan zoeken zal ik nog eens een foto maken voor jullie, althans, als het mag op dit forum?

Parkieten-Freak

Ja hoor, wij maken voor jou, Kiki en Sjef graag een uitzondering!  ;D
Heel fijn dat je Sjef in huis hebt genomen!
Plaats de foto's t.z.t. maar in dit topic, dan staat het allemaal mooi bij elkaar!
Veel succes met kiki en Sjef!


Duffy

Na bijna drie weken durfde Kiki eindelijk op Sjef's kooi te landen... fotomomentje waard dus. Maar, zijn kooi of haar kooi, Sjefke moet zijn plek wel kennen, hahaha!

Voor Sjef heb ik ondertussen een kleine parkietenspeeltuin geknutseld, ik word een beetje raar van zijn gepoep overal... Misschien dat hij nog even een eigen plekje vinden moet?

Ik probeer er een foto bij te doen, ik moet even zien of dat lukt...

[verwijderd door de beheerder]

Duffy

En na nog eens 3 maand wonen ze dan samen...
Kiki zit ondertussen ook volledig op de korrels, aangezien Sjef gevoelig is voor zaadvoer, moest dit ook eerst volledig voordat ze samen konden gaan wonen.

Ze gedragen zich echt als broer en zus. Sjef heeft Kiki erg uit haar schulpje gelokt: waar Sjef gaat, wil Kiki ook gaan. Ze vindt het nog steeds eng: blijft dan eerst een tijd boven de tafel fladderen om uiteindelijk toch ook maar te landen. Want als Sjef het durft, moet zij het toch ook durven??
Ze zijn ook echt "partners in crime" ondertussen: ze ondernemen samen hele tochten door de woonkamer, over de vensterbank (waar Kiki nooit durfde te komen) en mijn kerstversiering heeft te leiden onder de scherpe snaveltjes.
Ze blijven bekvechten met elkaar en Kiki zorgt er goed voor dat ze de baas is. Wie had gedacht dat mijn angstige meiske zo dominant was?  ;)


[verwijderd door de beheerder]

Mars

Leuk dat je nog even verslag doet hoe het nu gaat. Dat kibbelen en bekvechten zul je altijd wel wat blijven houden hoor! Dat is ook een beetje de aard van grasjes.
Maar verder lijkt het erg goed te klikken, dus dat is heel fijn!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Wat ontzettend leuk Duffy dat je nog even een update geeft, het is echt leuk om te lezen hoe het met Kiki en Sjefke gaat!  ;D


hemelvuur

Ahh wat leuk om te lezen, dit!
Waar een forum niet goed voor kan zijn!
Heel veel plezier met Kiki en Sjef :)

carla den dulk

#17
Hallo, ik wil graag weten of je stef nog heeft omdat helaas mijn parkiet gisteravond overleden is en de andere helemaal gek wordt omdat hij er niet meer is wilo ik graag stef overnemen heel graag zelfs.
ik woon in voorburg, ik heb begrepen jij in Den haag. wacht graag op antwoord. Vriendelijke Groet carla den dulk. E-mailadres verwijderd ivm spam, reageren kan via adres in profiel. Gr. Lisanne

Parkieten-Freak

Sjef heeft toch al een nieuw huisje.....?