Mijn Parkietjes En Ik

Gestart door Vlo&Fladder, augustus 27, 2005, 10:04:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlo&Fladder

Hey,

ik zal me even voorstellen:

Ik ben Denise en ik ben 18 jaar. Ik ga dit jaar beginnen aan de opleiding dierverzorging te Aalsmeer.
Ik heb al een opleiding gevolgd (SPW) maar hiermee ben ik mee gestopt omdat dit niets voor mij was.
Ik heb in de zomervakantie stage gelopen zodat ik gelijk naar het tweede jaar kon. Van mijn stage heb ik 2 parkieten gehad met al hun benodigheden. Ik ben gelijk dingen gaan lezen op internet.
En gister zijn ze mee gegaan naar huis.
Ze zijn al redelijk tam want in de winkel ben ik er al mee bezig geweest. Ze zijn daar wel gekortwiekt. Ik heb lekker veel tegen ze gepraat en ben met zo rond gaan lopen. Als ze in de rui geweest zijn laat ik de vleugels eraan.

Nu dan mijn grasparkietjes. Foto's volgen!

Vlo is een blauwe parkiet met grijswit gestreept kopje en vleugels. Hij heeft violet kleur wangetjes. IK denk dat Vlo een mannetje is. Hij is nu ongeveer 10 weken. Dus kan het nog niet goed zien. In de winkel vond Vlo het leuk om opeens weg te vliegen (zo ver die kon.)
Fladder is een felgroene parkiet met geel-zwartgestreept kopje. Net als Vlo heeft Fladder ook violetkleurige wangetjes. Ik denk dat Fladder een popje is. maar net als Vlo is ze nog te jong om het goed te kunnen zien. Fladder komt uit een ander nest dan Vlo en ze is nu 7 weken. Fladder heeft overal commentaar op en is een gezellige kletser.
Ze kunnen het samen goed vinden.

Gister heb ik ze in huis gehaald nadat ik donderdag de kooi heb klaargemaakt. In begin waren ze wat verlegen en zaten ze alleen op de grond.Nadat ik ze met rust heb gelaten vond ik ze vanochtend al op de hoogste stokjes. Gegeten en gedronken hebben ze nog niet echt. Maar ja het is wel wennen zo'n nieuw huis zonder broertjes en zusjes.
Het voordeel is wel dat ze mij al kende.

Liefs Denise

Anita & Marisa

Hallo Denise,

Welkom op dit forum!
Erg leuk dat je twee parkietenvriendjes hebt gekocht.
Maar erg jammer dat er nog steeds domme mensen zijn die parkieten kortwieken  :angry: (maar daar is al genoeg discussie over geweest op dit forum).
We zijn blij dat je parkieten straks weer vrolijk kunnen fladderen!

Het is belangrijk dat je de eerste dagen ook wat voer op de grond strooit, zodat ze daar ook kunnen eten (mochten ze hun voerbakje nog niet gevonden hebben). Verder kun je veel informatie van de sites afhalen, hier staat alles over verzorging, tam maken enz.

Heel veel plezier met je parkietjes en succes met je opleiding!

Liefs,
Anita en Marisa.