1 van de 2 parkieten overleden, wat nu?

Gestart door Gret, augustus 28, 2009, 21:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gret

Goedenavond, ik ben Margret en ben een nieuw lid.
Ik heb een vraag over mijn parkiet.

3 jaar geleden heb ik mijn eerste parkietje gekregen. Al heel snel had ik haar tam en was ze altijd bij mij. Op een gegeven momentben ik verhuisd en werd ze wat stiller en kon niet goed haar plek vinden. Omdat ik ook veel aan het werk was en zij dus veel alleen heb ik een vriendje voor haar gekocht. Van beide kanten klikte het meteen! Iets te goed want ze hadden gelijk alleen nog maar oog voor elkaar. Helaas is mijn vrouwtje 3 maande geleden erg ziek geworden. Mij werd verteld dat ze goedaardige gezwellen had, het was niet ernstig en ze zou er heel oud mee kunnen worden. Helaas is niets minder waar. Ze was er wel degelijk ziek van en had er heel veel last van. Op advies van de dierenarts heb ik haar dan ook afgelopen dinsdag moeten laten inslapen. Ik mis haar heel erg en heb er veel verdriet van. Helaas ben ik ook niet de enige. Het mannetje (wat ik overigens nooit tam heb kunnen krijgen) mist haar ook. Ik wil hem nu tam maken, zijn nieuwe vriendin worden. Momenteel is ze nog wat angstig als ik in haar buurt kom. Ze komt af en toe wel op mijn hand zitten maar meestal lukt dit niet. Voorheen ging dat helemaal niet dus ik heb al wel vooruitgang geboekt maar het gaat niet echt lekker. Ik vraag mij af of iemand mij tips kan geven hoe ik hier mee om moet gaan. Moet ik hem met rust laten en af en toe proberen of moet ik hem heel vaak benaderen? Alle tips zijn welkom.... Help mij alsjeblieft.

Alvast bedankt.

Margret

Milo-Pixel

Ten eerste: Sterkte met het verlies :(

Het tam maken kan je het beste helemaal bij het begin beginnen. Hier kun je vinden hoe: http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
Ook is er heel erg veel over het tam maken van parkietjes geschreven op het forum. Je zult veel topics vinden met de zoekfunctie van het forum.

Heel veel succes, het gaat je vast lukken :)