Welke kooi

Gestart door simon86, augustus 27, 2009, 11:47:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simon86

Welke kooi kunnen jullie mij aanraden?
Ik denk aan max. 150 euro.
Vogel zit nu nog alleen maar als hij aan de nieuwe kooi gewend is wil ik een 2e parkiet nemen, welke in zijn oude, kleinere, kooi kan wennen voordat ze bij elkaar gaan in de nieuwe, grote kooi.

Veel kooien die ik zie hebben verticale spijlen.
Graag een kooi met standaard, zodat deze niet op een kast hoeft te staan.

Chicowen

Als je de kooi niet op een kast wilt zetten, maar op een standaard, dan vind je misschien dit wel iets:
http://www.petgoodies.nl/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=54

Dan heeft je parkietje ook gelijk heerlijk de ruimte en het valt binnen je budget! ;)

Meerdere leden op dit forum hebben één van deze volieres (ikzelf ook) en deze bevalt erg goed!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Loes

Beste mensen

ik ben net nieuw lid en ik zit met verstand en plezier jullie site en forum te bekijken. Ik krijg binnenkort 2 parkietjes...Nu zoek ik een kooi voor zo'n E100 a E120. Ik heb een woonkamer van 4 bij 5 m en de kooi komt zoals het nu lijkt op een plank aan de muur... vanaf deze plek kunnen ze de huiskamer overzien en naar buiten kijken zonder (voor zover ik weet) op de tocht te staan...Wat voor kooi zouen jullie mij kunnen aanraden?

M.v.g. Loes.

Mir

Ik heb ook een Montana voliere (casa I) met 4 parkietjes erin; bevalt prima.

Hiervoor had ik een kooi van Montanta (memphis; voor 2 parkietjes) met een bijbehorende rolkar erbij. De plastic bak van deze kooi scheurde heel gauw (na 8 weken gebruik) (net alsof het gewicht van de kooi zelf niet gedragen kon worden door de plastic bak). Over de kooi was ik dus duidelijk niet tevreden en wilde dus niets meer met een plastic bak.

Loes

#4
Ha Mir

Dankjewel voor je tip...:) ;D

Ha Mir

Weet je ook een goede voor niet al teveel geld en n goede kwaliteit die op n plank kan staan die aan de muur hangt?

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Milo-Pixel

Ik vind de ferplast rekord 6 nog steeds een erg mooie en praktische kooi:



Hij is te koop voor +- 130 euro :)

Loes

Dankjewel... ;D :) ik zal me goed orienteren...en deze zeker ook meenemen in de overweging...

lovesbudgies

Een geschikte kooi is 100 cm. breed, 50 diep en 80 hoog, de tralies is horizontaal en de tralieafstand is 12 mm.

ik heb deze: http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/kooien_hout/73514

Loes

Tnx voor de mooie tip... Wel een beetje prijzig...maar super mooi. Ik heb m via de link bekekeken..en ik begrijp hieruit dat ie van hout (Ahorn gefineerd) is gemaakt. Ggaan parkieten daar niet aan knabbelen? Of (misschien blonde vraag) knabbelen ze aan alle soorten kooien?


Caradow

De onderkast is Ahorn fineer. De kooi zelf is van dennehout.

En ja, ze zullen er ongetwijfeld aan knagen, dat doe grasjes nu eenmaal. Ook aan het traliewerk van een gewone kooi. Het best en veiligst zou een kooi zijn met een harde poedercoating, zoals van de Montana kooien. Ook daar hangt een prijskaartje aan, maar een veilig onderkomen is dan ook wel eerste vereiste.

Ik heb dan zelf wel een "gewone" kooi en kamervoliere zonder poedercoating, maar deze zal in de toekomst toch echt vervangen gaan worden ;)


Loes

Tnx, tnx tnx.

Heb nu nog geen vogels maar binnenkort wel en wil ze inderdaad wel n goed en veilig onderkomen geven. Omdat m'n huiskamer niet zo groot is (4 bij 5 m) heb ik niet echt ruimte voor een volliere. Vandaar dat ik eentje zoek die ik op een plank aan de muur kan zetten...van in ieder geval L100cm bij D50 cm bij h80cm. Ik ben me qua kooien nog aan het orienteren. Vandaar...Dankjewel voor je reactie.

Heb ik nog even een vraagje; gaan parkieten samen met honden? ik heb namelijk een geleidehond...Ow en ik heb een aquarium (60 l). Hoe kan ik ze leren dat ze daar niet tegenaan gaan vliegen?

Groet, Loes. 

Caradow

Een hond is altijd een risico...
Al denk ik wel dat een geleidehond dusdanig getraind is, dat zolang de vogels hem niet opzoeken, hij er zelf niet zo snel achteraan zal gaan... 
Het aquarium zullen ze niet zozeer tegenaan vliegen, zorg wel dat ze er niet IN kunnen komen...

Loes

Hoi Caradow

Zit gelukkig een deksel op t aquarium... dus dat kan niet.. wel kunnen ze er omheen lopen enz...maar verder niet.

M'n hond Scott vind vogels wel grappig. ik liep laatst bij ons door t centrum. er stond een koooi met een papagaai erin. Scott schrok en keek zeer geinteresseerd omdat de papagai dus tegen ons praatte.. dus denk dat dat wel goed komt.. ben er zelf sowieso bij...

ik ben helemaal nieuw wat parkieten betreft. Ik krijg via n bevriende kweker binnenkort 2 parkietjes.. wat is dan de beste samenstelling? Ow, laatste vraag; Als ik ze tam wil maken kan ik dan t best eerst 1 parktiet doen of kan het ook met 2 tegelijk? 2 is gezelliger (ook voor hun zelf).

Groetjes

lovesbudgies

nog even over de kooi  :)

bij mij knagen ze niet aan de kooi zelf, (aan het hout bedoel ik, de tralies wel), dat kan ook niet zo makkelijk vanuit de binnenkant, ze kunnen er niet zo goed bij, en het hout is hard genoeg om bij knagen niet te beschadigen. (tot op zekere hoogte natuurlijk  :P)
Ik geef ze al veel knaagmogelijkheden in de kooi, dus ze laten het hout van de kooi met rust.
Deze kooi kan trouwens niet zo makkelijk op een plank aan de muur gezet worden daar is 100 bij 50 bij 80 een beetje groot voor, hij is ook best
zwaar nl. 30 kilo. Maar je hebt hem ook iets kleiner, de Mara, die is nu 150 euro. Dan moet je ze er wel vaak uit laten, dat moet zoiezo natuurlijk, maar bij
een kleinere kooi hebben ze minder ruimte en moeten ze er dus vaker uit.

Wat de samenstelling betreft, als je 2 parkieten van hetzelfde geslacht bij elkaar zet, neemt een van hen de rol over van het ontbrekende geslacht,
dus dat gaat prima samen, het maakt niet uit welke samenstelling je hebt, dat kan je zelf bepalen, alleen als je een nestje wilt, moet je natuurlijk een mannetje en een vrouwtje nemen.

Over het tam maken heeft forumlid fullmetalbitch een hele mooi video gemaakt, zie:
http://www.youtube.com/watch?v=BNi1rJZ_-_0&feature=PlayList&p=53817A295FB0623E&index=1

Loes

Prachtvideo's.. heb ze beide bekeken...  ;D :D ;D.. duidelijk en knap gedaan.

Dank voor je tip(s). :) ;D

roha

hihihi offtopic, maar wil t toch even zeggen:
Volgens mij is ze best aardig en geen bitch hihihi, tis Fullmetalgirl!!  :P  :D

lovesbudgies

niet op youtube, daar is het fullmetalbitch, ik dacht ze op het forum dezelfde naam had, sorry!