Geen slagpennen.

Gestart door racert, augustus 26, 2009, 16:23:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

racert

Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag een Parkiet gekocht nadat ik mij hier eerst heb ingelezen.

Alleen heeft deze parkiet geen slagpennen, maar volgens de verkoper kwam dat wel weer goed.

Nu vond ik de kleuren van deze parkiet het mooist dus heb ik hem toch mee genomen en hoop dat het goed komt.

Wat is jullie ervaring hiermee?

racert :D

Parkieten-Freak

Waarom heeft je vogel geen slagpennen?
Wat was volgens de verkoper de reden daarvoor?


racert

Het is een jonge parkiet 6 weken. En die slagpennen kwamen in de rui weer goed.

Ik dacht die verkoper heeft er verstand van dus ik neem hem mee.

Ik heb meer beesten bij hem(dierenwinkel) gekocht en eigenlijk nooit problemen gehad.

Maar nu las ik later op het internet dat je bij de verkoop daar op moet letten en die pagina(andere site) had ik nou net niet gezien....

Dus was ik benieuwd wat hier de mening was ik kan hem ruilen maar ik vind dat ook wel zielig...

Ik vind deze mooi, voor de rest begint hij ook al aardig te wenen hier, maak steeds meer geluid.

Racert :D

Parkieten-Freak

Een grasparkiet van 6 weken is nog niet in de rui. Je parkiet is dus óf miniaal 3 maanden oud óf het is een kruipertje.


racert

Dan denk ik toch dat het een kruipertje is en ga ik zeker ermee terug.

Bedankt voor je antwoord.

Groeten Racert :D

BTW: Mooie site!

carla-dobbe

Waarom zou je hem terugbrengen?? (sorry hoor, ik wil niet te bot overkomen)
Je heb deze toch genomen omdat het je aansprak?? Dan heb je toch eigenlijk zo'n beestje in je hart gesloten??
Misschien heeft het wel zo moeten zijn, dat het beestje bij jou kwam, je heb je goed ingelezen, dat wil dus zeggen dat je goed voor je diertje wil zorgen!!! Dat doen maar weinig mensen, dat is juist heel goed van je!! Wie weet bij wie het beestje terecht komt als je het terug brengt.
Ik heb zelf geen kruipertje, dus ik heb misschien wel makkelijk praten, maar ik denk dat je hier voldoende op de site kan lezen over mensen die kruipertjes hebben, dat zo'n beestje ook een leuke toekomst kan hebben... je kan er alleen niet mee kweken en hij kan niet vliegen... so bee it, (zover ik het dan weet he, van kruipertjes  ;))  misschien is het verder wel een heeeeeeel vrolijk vogeltje met een lief karaktertje, je weet het nooit van te voren!!!

Maar ik wilde er eigenlijk alleen maar mee zeggen... denk er nog een paar keer overna voor je toch besluit hem terug te brengen!!

groetjes van Carla

lovesbudgies

Hoi!

Toen ik 6 jaar geleden mijn parkietje kocht had zij ook geen slagpennen, volgens de eigenaar omdat de moeder die had
uitgetrokken.

Nu weet ik niet of dat echt zo is maar de slagpennen waren na een paar weken aangegroeid en ze heeft nu al 6 jaar een glad, strak en mooi
verenpakje, ook tijdens de rui :) en vliegen kan ze ook prima.

Misschien is mijn Sammy wel een kruipertje en misschien die van jou ook wel, maar zolang je er niet mee wil kweken heb je net zoveel
plezier van dit vogeltje als van elke ander!

Groetjes, Lisanne



Moppers

Waarom zou je hem terug brengen, puur omdat het een kruipertje zou kunnen zijn?

racert

Ik vind het ook niet leuk om het te doen, maar ik had toch echt een andere voorstelling van het houden van vogels,

Ik wil meer vogels, dat gaat dus niet met een kruiper, aangezien die besmettelijk zijn. Het virus is actief.

Vliegen is toch ook een onderdeel van het houden van vogels, dat kan ook niet.

Het principe dat ik een gezond beest moet kopen van een dieren special zaak, nu voel ik me opgelicht.

Heb er de hele nacht wakker van gelegen, het zo makkelijk praten als je er zelf geen heb.

groeten Racert

racert

Ik heb toch besloten om hem te houden, ik zal Rossi een mooi leven geven. ;D

Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor alle reacties.

racert :D

Moppers

CiteerHeb er de hele nacht wakker van gelegen, het zo makkelijk praten als je er zelf geen heb.
Ik heb er 2 ;)

Het is inderdaad niet netjes dat de verkoper je misschien verkeerde informatie over het parkietje heeft gegeven.

Je kunt best meer vogels nemen, je moet alleen niet met dragers of besmette vogels gaan kweken. Als je dus niet van plan bent te gaan kweken, dan is het geen enkel probleem.
Op het forum en op de website is veel informatie te vinden over de kruipersziekte, besmetting versus dragers, gevolgen voor de parkiet, wat je als baasje kunt doen etc. Gebruik de zoekfunctie maar eens, je zult zien dat je heel veel informatie en ervaringen kunt vinden.
Mocht je vragen hebben waar je geen antwoord op kunt vinden via de zoekfunctie, dan mag je die vragen altijd stellen. Ook mag je mij inschakelen voor advies.