3 albino's in broedblok

Gestart door denneboom, augustus 24, 2009, 21:52:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

denneboom

Hoi.
Ik heb een voliere met 6 parkieten in de achtertuin
en 2 vragen voor jullie.
3 koppels.
1 met bijna compleet witte ouders met beetje blauw erin
Nou heb ik hier 6 jongen van gekregen waarvan er al 3 rode ogen hebben
Dus waarschijnlijk albino zijn
1. is dit heel apart of komt dat veel voor? (dus albino zelf en 3 in 1 nest)

Dit is het laatste nest van dit jaar. Een ander koppel heeft ook een nest gehad
Daarna hebben we dat broedblok dicht gedaan.
Vanochtend merkte ik dat de witte jongen door de moeder van het 1e aangevallen was.
De jongen hebben wonden op de kop en het heeft gebloed.
Toen ik thuis kwam heb ik de moeder die aangevallen had plus haar mannetje gelijk apart gezet
In de kooi waar haar uitgevlogen jongen ook zitten. Dit gaat tot nu toe nog gaat.
Ik laat ze daar zowiezo zitten tot nest 2 ook uitgevlogen is.

2.Maar hoe kan ik de gewonde jongen nu het best verzorgen?
moet ik medicijnen ofzo halen?

mvg en alvast bedankt

Dennis

Mars

Albino's zijn een kleurslag. Daar is op zich niets bijzonders aan.
Ook uit een nestje zonder albino-ouders kun je albino kinderen krijgen.

De regel is als volgt: heb je een albino-pop en een gewone man, dan kun je zowel albinopopjes als mannetjes krijgen.
Heb je een koppel dat beide geen albino is dan zijn alle albinokleintjes automatisch popje.
Heb je een albinoman en een 'normaal' popje dan zijn alle albinokleintjes automatisch popje en zijn alle popjes albino ;)

En voor het woord albino mag je ook lutino of creme-ino neerzetten (dus alle roodoogjes).

Verder moet je nooit een albino pop met een albinoman kruisen (en ook niet met andere roodogen), daardoor onstaan eerder problemen als slecht zicht en dergelijke.

Laat de kleintjes evt nakijken door een vogelarts. Je kunt beter alle blokken pas tegelijk dicht doen. Eitjes die je niet wilt laten uitkomen schudt je dan flink (tussendoor) of vervang je voor nepeitjes. Nu krijg je ruzie omdat de 1 nog wle mag broeden en de ander niet meer...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..