Foto's van hier gebruikt op Marktplaats!

Gestart door Yessica, augustus 18, 2009, 14:44:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yessica

Ik weet niet of jullie dit al gezien hadden,
maar er worden foto's van de site gebruikt (waaronder zelfs 2 van onze Croky!) op een marktplaats advertentie.
Link:
http://link.marktplaats.nl/254346326

Dacht, laat ik het maar even melden.   ;) weet niet of het erg gevonden wordt maar ik zou het zelf niet zo leuk vinden.

Kleintjes

#1
Verhip..
2 keer Croky van Anneke en 1 foto van 't nestje van Diana  >:(

Is dat niet plagiaat of zoiets? Hoe dan ook, helemaal niet netjes van die persoon die de advertentie geplaatst heeft.

Edit: Melding gemaakt bij marktplaats van plagiaat. De foto's zijn in strijd met de marktplaats regels.

citaat reglement marktplaats: Teksten en/of foto's van derden mogen niet worden gebruikt zonder toestemming van de rechthebbende.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sanne

Croky heeft al vele malen op marktplaats gestaan omdat het gewoon 'n mooie vogel is ;) (gelukkig is hij zelf niet te koop  :P)
Anneke weet wel dat Croky regelmatig op marktplaats staat, maar er is weinig aan te doen.

Groetjes,
Sanne

@ Kleintjes
Ik heb ook al meerdere keren melding gemaakt bij marktplaats, maar ik heb hier niet eens een reactie op gehad

Parkieten-Freak

Het is inderdaad vaker gebeurd.
Het is niet leuk, maar ik kan er niet veel aan doen.
Af en toe heb je ook van die grapjassen die ook een parkietensite willen maken en gebruiken daarbij de (letterlijke) tekst van o.a. mijn website.
Ze vragen dan ook nog of ik een link naar "hun" website wil plaatsen.......niet dus. ;)

Bedankt dames voor jullie oplettendheid en bedankt Kleintjes voor het melden.  ;)


Yessica

Ik snap dat het helaas een beetje dweilen is met de kraan open. :(

Mja het is en blijft plagiaat, dus mocht ik het weer zien blijf ik het gewoon steevast melden aan Marktplaats  ::)


Caradow

Vorig jaar stonden er ook veel van onze vogels op marktplaats. Ik heb toen iemand aangeschreven, die fotos van mijn bende gebruikte en hij bleef ontkennen dat het zijn vogels niet waren ;)  Ja, leuk is het niet, maar je kunt er weinig mee, helaas...

Kleintjes

Ik heb nog eens via email conact opgenomen met de beheerders van marktplaats.

Dit is mijn bericht:

Geachte,

hierbij wilde ik graag melding maken van Plagiaat. De foto's van deze advertentie: marktplaats.nl/254346326  zijn in strijd met Uw regels. Deze foto's zijn afkomstig van 'n welbekend forum; Parkietenfreak.nl

De foto's van 't blauwe mannetje is de parkeit van de eigenaresse van de site en de vogel op 't nestje is van 1 van onze leden.

Ik zou 't op prijs stellen als de foto's in ieder geval verwijderd werden. In Uw regelement staat volgende:

Intellectuele eigendomsrechten

   * Teksten en/of foto's van derden mogen niet worden gebruikt zonder toestemming van de rechthebbende.

Graag hierop Uw reactie.

MvG,
M Hendriks, trots forumlid Parkietenfreak.nl


Ik houd jullie op de hoogte of er 'n reactie op komt!!

edit: even geknipt zodat link niet meer werkt!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak



Kleintjes

Citaat van: Parkieten-Freak op augustus 20, 2009, 19:09:20
Bedankt Kleintjes!  :)

Graag gedaan  :D We moeten tenslotte tcoh alles doen om 't forum 'schoon' te houden EN alle foto's wat hier staan vallen onder 't recht van plaatsing en dus (als ik 't goed heb) door de plaatsing hier zijn ze 'eigendom' van 't forum. Waardoor de plaatsing van de foto's, mits ongevraagd, onder palgiaat vallen :)

Zoals ik al zei: ik houd jullie op de hoogte!!

ps Ja ik trek graag de stoute schoenen aan hahahahaha!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

YES!!!!!!!!!!!

Ik heb beet!!

Zie hier de reactie van desbetreffende medewerkster bij Marktplaats:

Onderwerp
---------------------------------------------------------------
Geachte, hierbij wilde ik graag melding maken van Plagiaat. De foto's van dez...


Vraag en antwoord
---------------------------------------------------------------
Reactie (Simone) - 22-08-2009 14:00   
Geachte meneer/mevrouw Hendriks,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Dit is erg vervelend en uiteraard niet de bedoeling. Op Marktplaats.nl kan de rechthebbende van de foto's het formulier 'Melding van inbreuk' invullen en naar ons toesturen. Zodra wij dit formulier van haar hebben ontvangen, verwijderen wij de betreffende advertentie(s). Zij kan het formulier downloaden door te klikken op de volgende link: statisch.marktplaats.nl (even wat geknipt zodat de link niet werkt)

Wij verzoeken haar vriendelijk om goed te controleren of ze inderdaad de rechthebbende is van de intellectuele eigendomsrechten op de foto. Dat wil zeggen dat zij de eigenaar van de foto is of een licentie van de eigenaar heeft gekregen. Indien de advertentie onrechtmatig wordt verwijderd op haar verzoek kan zij door de adverteerder aansprakelijk worden gesteld voor de schade die wordt geleden ten gevolge van het verwijderen van de advertentie.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Simone

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te wijzigen.


Ze doen er dus TOCH iets mee :)

@ Anneke: Je hebt 'n PB-tje  ;D

Zo zie je maar: De stoute schoenen aantrekken is niet altijd verkeerd  ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ingrid

Euhm, ik wil je enthousiasme niet de kop indrukken, maar wat zij in haar bericht aangeeft, staat ook gewoon aangegeven op de website. Of ze er wat mee doen is dus nog afwachten ;)

Kleintjes

Hoihoi,

ik snap wat je bedoeld maar toch hihihi. Iedere melding is ook voor hun prettiger,
Ze hebben niet de tijd om toezicht te houden op elk bericht dat geplaatst wordt dus ik neem aan dat ze de melding van iets wat niet mag toch waarderen. Ik ben ook benieuwd of ze er verder iets mee doen, maar dat zullen we wel zien.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Ik vind dat PF een schadevergoeding moet aanvragen ivm de inbruik op Crocky's privacy, gezien de gevoelige natuur van dit vogeltje moet de psychische schade niet te overzien zijn, zie zijn opmerking bij de foto's in zijn badje met zakdoek. (dagboek)

Tja, het is ook niet makkelijk om een beroemde parkiet te zijn!




;)geintje hoor :P, het is echt niet te geloven dat mensen dat doen, als je die parkiet dan ophaalt zie je toch zo dat het een andere is, en als je weet dat de foto bij de advertentie niet klopt, vertrouw je die persoon toch ook gelijk niet meer! Blijkbaar denken ze er niet bij na hoe vervelend het is je eigen parkietje op marktplaats te zien staan.

lovesbudgies

Hier istie weer:

Vogels, parkieten en papegaaien: Advertentienummer: 280056546

Heb een mailtje gestuurd naar marktplaats en de verkoper, maar ik vraag me af of het wel helpt.

Sanne

#14
Citaat van: lovesbudgies op november 07, 2009, 03:31:09
Hier istie weer:

Vogels, parkieten en papegaaien: Advertentienummer: 280056546

Heb een mailtje gestuurd naar marktplaats en de verkoper, maar ik vraag me af of het wel helpt.

Nee dat helpt niks. Het is ook elke keer dezelfde persoon die te beroerd is om van z'n eigen vogels foto's te maken.

Wat we wel zouden kunnen doen is massaal "in stijd met de regels" aanklikken en dan aangeven dat de foto's gejat zijn. Wanneer ze heel veel tips binnenkrijgen over 1 advertentie zullen ze deze wel bekijken.

lovesbudgies

Ja misschien wel.

Deze reactie kreeg ik van de verkoper op mijn toch heel beleefde mailtje:

VAL MIJ NIET LASTIG!!!!!!!!!!!!


Ahum, het zijn niet mijn parkieten, maar als het die van mij waren heb ik toch het recht hem te vragen de foto's niet te gebruiken.

Wouter

Je hebt sowieso het recht hem dat te vragen.
Ik heb inmiddels ook op in strijd met de regels geklikt.


lovesbudgies

Ik heb een mailtje terug van Marktplaats, precies hetzelfde mailtje als Kleintjes hierboven laat zien.
De rechthebbende van deze foto's moeten dus weer het formulier toesturen.

ibi

Zo erg is het toch niet, dat croky nu met zijn Koppie op marktplaats staat  :-X
Tja sommige mensen hebben geen foto's van hun eigen parkieten en typen dan bijv. in bij google '' parkiet ''
Ik denk dan dat je als eerst op een site als www.parkietenfreak.nl komt of dat je croky tegenkomt bij de afbeeldingen.
Maar he is wel Plagiaat ja

Groeten