geslacht albino pop of man

Gestart door topy2, augustus 06, 2009, 09:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

topy2

Hallo

Een paar maanden geleden heb ik dus geprobeerd om te kweken met mijn koppel grasparkieten flupke en coco. Dit ging niet omdat de kooi waarin ze zaten te klein was. coco ging wel in het broedblok maar daar hield het ook mee op. Ik kocht dus een kweekkooi maar daarin doen ze net hetzelfde.
Aangezien coco een albino is begin ik er sterk aan te twijfelen ofdat deze pop wel een pop is. De neusdop is bruinachtig maar naar het schijnt is dat bij albino mannen soms het geval en zijn de neusdoppen van poppen zelf wel eens blauw.

Wat denken jullie ervan.
Ik upload later wel een foto van de twee.

groetjes

thomas

Mars

De neusdop van een man kan een andere kleur hebben  dan blauw. Wat meer roze bijvoorbeeld. Maar de poppendop hoort wel bruin of evt wittig te zijn.

Is je koppel wel echt een koppel? Laat ze zich door hem voeren?
Als kje een kleine kooi hebt zullen popjes over het algemeen erg beschermend naar het blok en de eieren zijn, of de kleintjes en de man achterna jagen, maar in principe zal ze ze meestal toch wel eitjes leggen hoor. Waarschijnlijk niet zo veel, maar toch wel een paar. Ik zou een kleine kooi zeker niet aanraden (heb hier toch in een behoorlijke kooi ook genoeg broedproblemen gehad vanwege de ruimte), maar ik denk dat dat niet de hoofdoorzaak is geweest van het niet leggen van eieren.

Dus ik denk eerder dat er een klik mist tussen je vogels, of dat ze er nog niet aan te zijn. Hoe oud zijn ze?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

topy2

Bedankt voor het vlugge antwoord!

Coco is wel wat jonger dan flupke namelijk een jaar en een half en flupke is bijna vijf jaar. Het is een lang verhaal om te vertellen hoe ze bij elkaar gekomen zijn. Het vrouwtje van flupke had al een man gehad en deze stierf daarna hebben wij er flupke bijgestoken, dan stierf deze pop ook en toen heeft flupke bij een andere man gezeten (die ook al gestorven is) en daarna pas bij coco. Zou het hieraan kunnen liggen? Ze gaven eten door aan elkaar toen ze nog niet samenzaten maar de kooien stonden tegen elkaar.
Coco is wel vrij agressief tegenover flupke maar ze krijgt eten van hem en soms denk ik dat ze bijna aan het paren zijn. Ik heb zelf even getwijfelt ofdat flupke wel weet hoe het moet  ;)

Hierbij de foto: http://img36.imageshack.us/i/afb0044.jpg/

bedankt op voorhand



Mars

Dat is wel echt een popje, hoor!
Misschien dat je man wat aan de oude kant raakt. verder zijn parkietjes niet gebonden aan 1 partner dus dat is niet de reden.

Ook zijn er zeker mannen die maar niet snappen hoe het moet. Volhouden dus en als het te lang duurt, dan zul je moeten accepteren dat dit niets wordt.

Maar ik denk ook zeker dat je ze eerst de kans moet geven een band op te bouwen. Ook al zaten ze wel naast elkaar, dat betekent niet dat ze ook goed kunnen 'samenwonen'.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

topy2

Dat is dan toch al een geruststelling ;D. Voor mij is de enige optie ook een kweekkooi want een volière mag ik niet zetten (heb al een vijver, daarmee) en om een nieuw koppel durf ik ook niet vragen. Ik zal dus nog wat geduld moeten oefenen vrees ik en ons flupke mss wat voorlichting geven :D

Bedankt in ieder geval Marcia

Mars

Ik heb zelf een ventje gehad die er een aantal maanden over deed om het principe door te krijgen, maar dat was waarschijnlijk de jongigheid.
Chicowen heeft een heerlijke man die dol is op het voeren van zijn vrouwtje, maar toen ze samen een blok hadden en zij ook eitjes ging leggen, bleek gewoon echt dat hij het principe maar niet door kreeg.

Het kan dus alle kanten op ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

topy2

Ik denk eerlijk gezegd dat ons flupke een hopeloos geval is in dat geval. Telkens wanneer coco zich klaarzet dan denkt flupke dat hij van de stok weg moet en dan springt hij dus op de grond. En coco gaat zelf niet in het blok. Hun enige interesse is blijkbaar een plek zoeken om te ontsnappen. Ze zitten nochtans ruim genoeg hoor;

We denken er sterk aan om ze terug in hun vertrouwde kooi te plaatsen en een nieuw koppel te zoeken van dezelfde leeftijd. Flupke is gewoon al te oud voor coco om te kweken. Een kweekkooi heeft dan als voordeel dat je niet echt seizoensgebonden bent. Ze zitten toch binnen dus dat mag geen probleem vormen als de luchtvochtigheid goed is en de lichturen.
Een volière zie ik ook niet zitten (kostprijs+te veel vogels) en het feit dat je met een viertal vogels nog een soort band hebt. Met een volière zie ik dat wegvallen (gezien bij grootouders en buren).

Ik zou dan één jong houden om tam te maken.

Bedankt nogmaals!

Moppers

CiteerEen volière zie ik ook niet zitten (kostprijs+te veel vogels)
Je krijgt niet automatisch gratis vogeltjes bij de aanschaf van een voliere hoor. Je bepaalt zelf hoeveel vogels je erin huisvest, dus als dat er 4 zijn, dan zijn dat er 4.
Of je nu met 1 vogel of met 10 vogels een band hebt, dan ligt aan jezelf en aan het karakter van het vogeltje, niet aan het feit dat ze in een voliere zitten. Waarschijnlijk hebben je grootouders en je buren minder aandacht aan de vogels besteed. En laat dat nou net nodig zijn om een band op te bouwen...