Kooi op goede plaats?

Gestart door Marje45, augustus 05, 2009, 16:28:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marje45

Hallo,
Sinds 4 dagen heb ik twee lieve parkietmannekes van 9 weken oud, Ali en Tygo. ;D
Nu hebben we de kooi in de woonkamer staan. Het dichtsbijzijnde raam is ong. 6 meter van de kooi vandaan, dus staat de kooi best in een donkere hoek. In de zomer is het wel lekker en koel, maar in de winter wordt het er wel erg snel donker.
Tevens staat de kooi op een plek waar we veel langs lopen, van de keuken naar de kamer.

Is het verstandig dat ik de kooi op een andere plek neerzet? Ze zijn overigens na vier dagen al best vrolijk aanwezig en flink aan het stunten in hun nieuwe onderkomen. Ze zijn nog wel bang als ik voor de kooi kom staan om tegen ze te praten of als ik mijn hand in de kooi steek. Maar na vier dagen is dat natuurlijk ook nog niet zo gek.

Groetjes Marit

Deem

Hoi, Je kan de kooi het beste op een plaats zetten waar je veel bent. Ik heb hem bijvoorbeeld tussen de bank en eetkamer tavel staan. Parkietjes houden van gezelgschap dus is het ook handig om ze bij een plek te zetten waar ze ook goed kunnen kijken waar jij bent 8)

tuurtje96

Hoi,

Je moet de kooi op een plek zetten waar hij overzicht heeft op de kamer.
Ook waar je vaker komt, en niet op een al te tochtige plek.

Succes met je parkieten

Mars

Ik denk dat het ook vooral belangrijk is dat de kooi aan 1 kant beschermd staat: dus tegen een muur aan. Zodat niet de angstige dingen van alle kanten komen.
Een plek waar veel langs gelopen wordt is daarnaast niet ideaal en zou ik ook liever niet voor kiezen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Ik weet niet hoe hoog je kooi is, maar het is voor vogels ook erg belangrijk om hoog te kunnen zitten. Zo rond ooghoogte is een goede plek.