Wil mijn parkiet naar buiten?

Gestart door Maarten, april 06, 2005, 12:40:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

Als Japie uit zijn kooi is, vliegt hij gelijk naar/tegen het raam toe. Dan komt hij op de vensterbank terrecht en gaat hij heel de tijd heen en weer rennen en "naar buiten" kijken. Maar kijkt hij dan naar buiten toe? Of vind hij het parkietje dat hij in de spiegeling van de ruit ziet gewoon zo leuk... :lol:
En wat kan ik eraan doen als hij tegen de ruit vliegt? Straks doet hij zichzelf er pijn mee?

Safrena

Hey Maarten

Alsje parkietje nog maar net vrij mag vliegen moet je ervoor zorgen dat de ramen afgedekt zijn zodat je parkietje er niet meer kan tegen vliegen.

Je parkietje kan ernstige letsels oplopen door tegen het raam te vleigen zoals bv een hersenschudding.

na een tijdje te wennen en de omgeving te kennen mag je het afdekken van de ramen afbouwen

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Lees maar even op bovenstaande link vliegen in de huiskamer

vele groetjes

Anita & Marisa

Hoi Maarten.

Onze parkiet Chico vindt het ook geweldig om in de vensterbank te zitten en naar buiten te kijken! Hij is erg nieuwsgierig en wil alles zien  :D !
We horen dat meerdere parkieten dit helemaal geweldig vinden  :wink:

Als je je parkietje voor de eerste paar keren laat vliegen is het inderdaad belangrijk dat je de ramen afdekt!

Succes met je parkiet!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Maarten

Oke daar zal ik rekening mee houden!  Hij weet nu trouwens al de weg van zijn kooi naar de vensterbank  :D
Ik had zijn kooitje open laten staan, en hij sprong eruit, sprong op tafel... rende als een gek over de tafel en hij vloog zo rustig de vensterbank op (en dus niet tegen het raam!) Na 10 minuten was hij uitgekeken en liep hij via dezelfde weg terug, naar ze kooitje  :lol:

Anita & Marisa

Hoi Maarten,

Wat grappig om te horen  :lol:
Het is allemaal nieuw voor je parkietje en hij wil alles ontdekken. Dit is altijd ontzettend leuk om te zien  :D
Na een tijdje wordt dit minder en komt hij ook weer meer bij jou  :wink:

Succes!

Veel liefs,
Anita en Marisa.