Grasparkietje binnen gevlogen en gebleven

Gestart door Lonneke, juli 25, 2009, 19:31:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lonneke

Hallo, mijn naam is Lonneke. Ik en mijn man hebben een grasparkietje meegenomen bij mijn schoonmoeder vandaan. Die was bij haar in de tuin op haar schouder geland.
We hebben eerst briefjes geplaatst voor iemand die hem kwijt was, maar niemand heeft gereageerd. Nu willen wij hem heel graag zelf houden.
Hij zit nu tijdelijk in een kooitje wat ik snel van marktplaats geplukt heeft en ik heb snel premium parkietzaad gekocht en trosgierst. Hij heeft natuurlijk ook water en ik heb een klein badje voor hem geplaatst. Hij is heel tam en bijt niet. Hij zit regelmatig te fluiten.
Waar moet ik nog verder op letten? Moet ik eerst met hem/haar langs de dierenarts om te laten onderzoeken?

Heel erg bedankt alvast voor jullie advies.
Groetjes Lonneke en Damian en ons nieuwe huisgnootje....Japie!

Titel aangepast ;) Caradow

Piknikki

Hallo, Lonneke!

In je berichttitel staat 'valkparkietje', maar in je bericht staat 'grasparkietje'. Wat is het nu precies? :D

Valkparkieten eten zaad voor grote parkieten, grsparkieten eten grasparkietenzaad. Niet te veel trosgierst geven - maximaal een halve stengel per week.

Verder zijn houten zitstokjes van verschillende diktes (eventueel goed schoongemaakte takken) belangrijk voor de voetjes. Geen schuurpapierkokertjes gebruiken. Leuk speelgoed is ook van belang. En natuurlijk elke dag wat verse groentjes en/of fruitjes (behalve rabarber, avocado, of rauwe boontjes, rauwe aardappel, of rauwe uisoorten).

Veel plezier met Japie! :)

Lonneke

Het is inderdaad een grasparkietje. :o
Hoef ik niet eerst met hem langs een dierenarts om te checken of zo?
Hij ziet er goed uit en lijkt vrolijk. :-X