Vragen Stellen En Antwoorden Geven.

Gestart door Dick uit Aruba, augustus 26, 2005, 02:13:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick uit Aruba

Het mooie van een forum, vooral een forum zoals deze, is dat met hier bijna alle antwoorden kan vinden op alle mogelijke vragen van betreft de grasparkiet. Het is voor iedereen natuurlijk zeer prettig om duidelijke vragen te vinden met duidelijke antwoorden. Het forum is dan een rijke bron aan goede informatie.

Om een forum goed, duidelijk en vooral informatief te houden, moet zich met zichzelf bepaalde spelregels afspreken. Spelregels voor een vraag die je gaat stellen, maar ook spelregels voor het antwoord wat je op een vraag gaat geven.

Ik heb met mezelf de volgende spelregels afgesproken alvorens ik een vraag gaat stellen:
* Is mijn vraag al niet eerder gesteld, heb ik de zoekfunctie gebruikt?
* Heeft mijn vraag enige toegevoegde waarde voor het welzijn van mijn parkiet?
* Heb ik over de formulering van mijn vraag nagedacht zodat iedereen mijn vraag begrijpt?
* Heeft mijn vraag wel met parkieten te maken?
* Zit ik wel in het goede (sub)forum?

Ik heb met mezelf de volgende spelregels afgesproken alvorens ik een antwoord gaat geven:
* Is mijn antwoord al niet eerder gegeven en beantwoordt mijn antwoord de vraag?
* Heb ik de vraag en alle antwoorden goed gelezen en begrepen?
* Heeft mijn antwoord wel een toegevoegde waarde op de gestelde vraag?
* Heb ik over de formulering van mijn antwoord nagedacht zodat iedereen mijn antwoord begrijpt?
* Heeft mijn antwoord nog wel wat met de vraag te maken?

Het is zijn allerminst niet indrukwekkend hoeveel berichten (antwoorden en/of vragen) iemand heeft, maar wel de kwaliteit hiervan! Het is ook niet belangrijk of je maar 1 of 50 parkieten hebt, maar hoe je er mee omgaat. Ook is het niet belangrijk of je 8 of 88 jaar oud ben, maar het is belangrijk hoe men zich aan de regels houdt van dit forum en hoe je met anderen omgaat.

Als men met een beetje zelfdiscipline de forumregels en eigen regels kan hanteren, kan men vol trost zeggen; "Ik ben lid van het forum van Parkieten Freak & Donkey Online!" en hierbij een hoog aanzien genieten.

;)

Jorijn

Prima Bericht Dick, Heb eventueel al een plannetje ermee ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

jessay

Ik begrijp wel dat het soms storend kan zijn om dezelfde vraag tien keer te beantwoorden en geen een vraag is stom wat dat betreft. Liever dat ze het vragen, Toch?
Wel is de zoek functie een goede tip. Misschien kan die als regel boven de des betreffende kopjes over bv ziekte en topics waar herhaaldelijk de zelfde vragen opkomen.

Dat er dan boven een topic staat. gebruik eerst de zoek funtie voordat je je vraag stelt.

Ik moet wel zeggen dat ik het soms ook leuk vind om mijn ervaringen te vertellen ondanks dat iemand anders er al iets vergelijkbaars heeft neer gezet.

Ik vind het namelijk juist zo leuk om ook mijn ervaringen met mijn parkieten te delen met mensen. Zoals ik het ook leuk vind als andere hun ervaringen delen met mij over hun parkieten. Ik kan me erg vermaken met verhalen over pietje en tico en noem maar op.
Dat is deels waarom ik op een parkieten site zit en op een valkparkieten site en waarom ik op bokt (paarden site) ook een slow chat topic gestart ben over parkieten.

Hopelijk blijft hier ook nog de nodige ruimte voor ;)
Daar ga ik wel vanuit hoor.
Misschien moet je een apart kopje parkieten praat daarvoor openen zodat alle zin en onzin over je parkietjes daar in kunnen. en de andere topics blijven met de wat meer serieuze vragen?

gr jess.


Parkieten-Freak

#3
Neen.
Er komt hier geen offtopic rubriek om de doodsimpele reden dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Dit forum is opgezet en bedoelt voor serieuze vragen over grasparkieten.
Het is niet onze bedoeling om er een weblog of chat-sessie van te maken.
Chatten kan via MSN en weblogs zijn er te over. Er is tevens de mogelijkheid om te chatten op het forum, echter weinigen maken er gebruik van.
Iets vertellen over je parkietje op het forum mag uiteraard best een keer, maar daar blijft het dan ook bij.


jessay

Ok dan heb ik blijkbaar het idee van het forum verkeerd begrepen.

Ik kijk inderdaad ook met enige regelmaat op de chat maar vind daar meestal ook niemand wat ik jammer vind hoor.
De andere opties vind ik persoonlijk minder aantrekkelijk dan een forum vandaar mijn vele post die misschien niet helemaal binnen het kader van jullie idee van het forum passen.

Mij verwarring over het forum verklaard ook wel veel van de feedback die ik van jullie als beheerders heb gehad.

Mijn excuses daar voor. Ik zal me in het vervolg aan de regels houden zoals dick die heeft opgesteld.

gr jessica