schoonhouden van de kooi

Gestart door mariska24, juli 24, 2009, 22:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska24

Hoi allemaal!

Ik had een vraagje.
Ik had het er laatst met een collegatje van me over, maar aangezien er hier heel veel parkietenbaasjes zijn, wil ik jullie mening ook graag weten.
Is het nodig om eens in de zoveel tijd de vogelkooi met halamide te ontsmetten? Dus niet wekelijks maar periodiek?
Ik houd de kooien goed bij, een keer in de week een grote schoonmaak (dan neem ik de tralies ook helemaal mee).
Maar aangezien halamide wel heel goed spul is maar toch best duur vroeg ik me af of er niet een ander middel is om de kooi toch goed te ontsmetten.

Ik was nu benieuwd hoe jullie dit doen en wat voor middelen jullie gebruiken.

groetjes mariska

Chicowen

Om de kooi, stokken en speeltjes te ontsmetten gebruik ik Dettol. Dit is gewoon te koop bij de drogist en werkt prima.
Halamide ken ik niet, maar let erop dat er niet teveel chemische spullen in zitten. Van Dettol weet ik dat dat niet zo is. Natuurlijk moet je het goed af blijven spoelen voordat je het weer aan de parkietjes geeft, dat blijft. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

mariska24

Dank je wel voor je reactie.
En inderdaad dat lijkt me een leuk alternatief.
Halamide word bij ons op het werk gebruikt voor het "volledig" ontsmetten van kooien van zieke dieren.
Volledig tussen aanhalingstekens, want natuurlijk krijg je het nooit helemaal bacterie-vrij.
Het word veel gebruikt op boerderijen. En vroeger werd het ook bij de dierenambulance en dergelijke gebruikt. Ik weet niet of ze het nog gebruiken. Vandaar dat ik er vroeger bij zet. Omdat ik weet dat het wel gedaan werd.

groetjes mariska