minimum leeftijd?

Gestart door lelie, juli 14, 2009, 12:50:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lelie

mijn vriendin had een grasparkiet, maar die was binnen twee maanden dood (wat ik wel erg raar vind)
ik vroeg aan haar hoe oud hij was toen ze 'm kocht.
ze zei twee weken.
nou is mijn vraag:
een grasparkiet van twee weken mag je toch niet verkopen?
ik zag laatste ook een valkparkiet in een winkel,
en hij had niet eens een compleet verenpak ook de kuif was niet langer dan één centimeter.
ik vroeg hoe oud ie was, twee weken.
ik begin me zorgen te maken want misschien kan hij niet zelfstandig eten.
is dit alles toegestaan?

Piknikki

Ik weet de wetten niet, maar het lijkt me enorm onverantwoordelijk en achteloos om zulke jone diertjes te verkopen. Maar ook onverantwoordelijk om zo'n jong diertje te kopen. Wat de winkels ook aanbieden, de klant is niet verplicht zo'n jong parkietje te kopen. In een andere winkel had ze waarschijnlijk een parkietje van 8 weken kunnen kopen, die had dan vast wel langer geleefd.
Een parkietje van 2 weken is nog volledig afhankelijk van de ouders. Door het onvolledige verenpakje zouden ze binnen aanzienbare tijd afkoelen. Daarbij zou het niet zelfstandig kunnen eten. Het verbaasd me enorm dat het diertje nog twee maanden heeft kunnen leven! :o

Als ik jou was zou ik tegen die medewerkers van de winkel om uitleg vragen waarom ze zulke jonge diertjes verkopen, en ze echt eens uitleggen dat dit niet alleen heel erg slecht is voor de diertjes, maar dat ook klanten zo misleid worden. Als ze dit blijven doen, zou je het bij de dierenambulance of een dergelijke stichting kunnen melden.

Heel veel succes!