Nieuwe vogel erbij

Gestart door doebykiet, juli 12, 2009, 16:38:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

doebykiet

Even een heel verhaal:

Ik had 2 parkietjes, een pop didi en een man dodo(zie mijn profiel foto), beide een jaar of 4.
Dodo was echt supertam, vloog door de kamer, kwam bij ons zitten,etc,etc.
Didi niet, die komt liever de kooi niet uit, is doodsbenauwd voor nieuwe dingen in de kooi, schrikt overal van en heeft vaak last van diaree.
Alleen door de tralies heen wil ze nog wel aan mijn vingers knabbelen.

Nu lag een paar weken gelden dodo dood in de kooi toen ik s'morgens beneden kwam. Zijn nekje was gebroken, misschien te wild geweest.
Ik baalde gigantisch en had echt liever gehad dat 't didi was geweest,

Maar goed, nu heb ik een nieuwe pop(Doppie) gekregen van een kennis die had een nestje in een voliere.
Die heb ik in een apart kooitje naast Didi gezet, want ik dacht dat is makkelijker met tam maken.

Maar nu begint ze het schrikachtige van didi over te nemen. Ze kruipt in een hoekje als ik in de kooi ga met mijn hand.

Ik laat haar wel elke avond vliegen en kan haar gelukkig ook zo op mijn vinger er weer in zetten.
Maar als ze los is wil ze alleen maar naar didi en didi wordt echt kwaad als ze op haar kooi gaat zitten en probeert echt hard te bijten.
Sinds ik doppie heb bijt ze mij ook alleen nog maar heel hard ipv knabbelen. Jaloers denk ik.

Mijn probleem is nu dus dat ik ze beter eerst in een aparte kamer kan zetten om doppie goed tam te krijgen, maar zullen ze ooit samen in 1 kooi kunnen?


Groetjes Anita

joopie en mutz

hoi :)

ze moeten eerst aan elkaar wennen en didi is natuurlijk ook eeen beetje bedroefd omdat dodo dood is! mar ik vind het niet kunnen dat je zegt dat je liever had gehad dat het didi was :o maar dat is iets anders. als didi zo agresief is denk ik ook dat het beter is je nieuwe parkietje even in een andere kamer te zetten maar je kan ze ook laten wennen aan elkaar en de kooien een stukje van elkaar af zetten maar wel naast elkaar. je moet het zelf weten doe wat jou het beste lijkt!

vriendelijke groet toto