grasparkietje (M) zoekt nieuw huisje met vriendje

Gestart door nibbit, juli 09, 2009, 15:23:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nibbit

Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden van een gezin een grasparkietje overgenomen omdat zij hem niet meer wilden wegens allergie. Ik heb er destijds wel goed over nagedacht, maar wilde hem ook graag uit die situatie helpen, ook omdat er veel gerookt werd in dat huis en er 2 honden rondliepen wanneer het parkietje los mocht.
Inmiddels is Teddy zo'n 8-9 maanden oud. Ik woon op kamers in Utrecht en mijn ouders wonen in Enschede. Ik ga dan ook vaak terug naar mijn ouders en neem Teddy bijna altijd mee in de trein, hij kan dus goed tegen reizen. Ik vind het nog steeds heel leuk om een parkietje te hebben maar ik vind het steeds moeilijker om hem alleen te laten. Ik zou graag een 2e parkietje erbij nemen, maar aangezien mijn kamer 12m2 is lijkt me dat geen goed idee.
Ik was voor mijn studie vaak thuis, en dan kon hij ook gezellig los rondvliegen en op zijn speeltuintje spelen. Maar ik moet waarschijnlijk stoppen met mijn studie en dan ga ik een jaar fulltime werken en misschien reizen. Dit stond bij aanschaf niet in de planning, aangezien ik er vanuit ging nog minstens 3,5 jaar te studeren.

Dus wegens tijdgebrek tijdens fulltime werken en ruimtegebrek voor een 2e, wil ik, met pijn in mijn hart, afstand doen van Tedje. Ik heb er heel lang over nagedacht, maar ik merk gewoon dat we er allebei ongelukkig van worden als het langer zo door gaat.

Hij is nu iets minder tam, maar dat was hij ook in het begin en met een beetje trosgierst en tijd krijg je hem snel weer zo tam als ie was. Dan geeft ie weer kusjes. Praten doet hij overigens (nog) niet. Verder is het een lief beestje, zot op zijn belletje en schreeuwt hij weinig. Ik heb heel veel geluk gehad met hem, aangezien hij heel snel weer tam was en erg vergevingsgezind is. Ik heb 2 kooien met hazelaartakken, een speeltuintje en een reiskooitje. Dat mag tegen een kleine vergoeding ook mee.

Ik zoek dus een huisje met een vriendje voor mijn Tedje, en iemand die veel tijd in zijn parkietjes steekt!

Groetjes Nicky

[verwijderd door de beheerder]

Geert

Hallo Nicky,

Wil Teddy ook wel drie nieuwe vriendjes?
PB is verzonden.

Geert

#2
Berichtje mag op slot. Bij deze ;) Gr. Ingrid

Ik weet niet of ik dat kan bepalen, heb tenslotte dit topic niet gestart maar wel Tedje geadopteerd. :D
Ze (inderdaad, het is een vrouwtje en geen mannetje ???, hoewel op de foto het neusdopje er blauwig uitziet is het nu overduidelijk bruin)  vermaakt zich inmiddels prima in onze voliere met Bert, Zazu en Tweety! ;D

Geert