Veren glanzen niet

Gestart door Rukia, juli 01, 2009, 10:53:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rukia

Hoi

De veren van mijn parkietje glanzen niet. Is dit erg? Ik heb de vogel 4 weken besproeit met happy shower van Vitacraft maar dit hielp slechts een klein beetje. Als ik stop met sproeien (parkiet vindt dit namelijk niet zo leuk en levert wat stress op) dan worden de veren onmiddellijk dof.
De parkiet krijgt gewoon vogelzaad (geen Xtravital, die wil ik nu gaan aanschaffen) aangevuld met eiervoer en grit. Fruit en groenten weigert ie om te eten.
Ik las ook dat je de parkiet appelazijn moet geven in het drinkwater of roosvisé. Appelazijn kan ik nergens vinden zonder alcohol (ook niet bij AH) en welke roosvisé heeft het parkietje nodig? Moet je appelazijn en roosvisé samen in het water doen of niet?
Zijn er nog andere dingen waardoor het parkietje niet glanst?

Groetjes en alvast bedankt

Chicowen

In ieder geval geen spray gebruiken om de veren te laten glanzen! De veren gaan er goed uit zien bij een goede voeding. Xtravital is dus zeker aan te raden.

Ook kun je  groenten en fruit aan blijven bieden. Door het keer op keer aanbieden gaat hij er toch op een gegeven moment van eten.

Van Roosvicee heb je degene met de gele dop nodig. Appelazijn zou ik niet samen met Roosvicee in het water doen. Roosvicee laat je meestal ook niet een hele dag in het water, dus die kun je er bijvoorbeeld eerst in doen en later vervangen voor water met appelazijn.

Een hoop van deze antwoorden had je ook zelf met de zoekfunctie kunnen vinden.

Maar nogmaals, ga alsjeblieft niet één of andere spray gebruiken om de veren te laten glanzen, maar zorg gewoon voor een gezonde voeding.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

En nog even voor de duidelijkheid. Roosvicee is meer een extra'tje, gewoon eens voor de lekker.
Voor de vitamientjes moet je toch denken aan een gevarieerde voeding (XtraVital en dan ook maar een klein beetje, dus niet het hele bakje vol) en fruit en groente.

Zoals Chico al aangeeft gewoon aan blijven bieden (even apart in een knijpertje)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Rukia

Bedankt voor jullie antwoorden!