Tweety heeft een vriend(innetje) erbij, maar wat is het?

Gestart door Isis32, juni 29, 2009, 17:33:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isis32



Hallo allemaal, We hebben een speelkameraadje voor Tweety gekocht: Luna!  :-* Ik geloof dat we Tweety niet blijer hadden kunnen maken haha  ;D En Luna gedraagt zich zo ook alsof ze nooit anders heeft gekend. Ze zijn allebei nog wel bangig (Tweety hebben we nu ong. 4 weken) voor ons. Ik denk zelf dat Luna (net als Tweety) ook een meisje is, maar denken jullie dat ook?
groetjes
isis

ok, nu met foto :D Luna is de voorste (blauwe) parkiet:

Berichten samengevoegd. Gr PF

[verwijderd door de beheerder]

Chicowen

Ik vind de foto heel onduidelijk. Volgens mij niet met daglicht genomen (of met een zonnescherm voor het raam).
Het lijkt alsof ik wel lichte randjes rond de neusgaten zie, dan zou ik zeggen pop, maar op deze foto vind ik de neusdop ook weer te donker voor een poppendop, dus dan zou ik zeggen man.
Kortom:
Zou je een foto zonder flits, bij daglicht (zonder zonnescherm) recht van voren kunnen plaatsen?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Isis32

misschien deze? Ik had een scherm uit.. ;)

[verwijderd door de beheerder]

Chicowen

Deze is al beter. :)
Ik zou nu zeggen pop, al vind ik de neusdop wel erg donker (paarsig), maar ik denk dat dat dan misschien komt door het zonnescherm en de vertekening van de kleuren erdoor.
Maar ik zeg er wel bij dat ik erg twijfel, aangezien ik de rest van de neusdop toch aardig paars vind...
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Ik ga ook (met lichte twijfel) voor een pop vanwege de witte tekening rond de neusgaten.
Verder met Chicowen eens, de washuid is behoorlijk paarsig voor een vrouwtje.

Ik heb de kleuren een beetje gecorrigeerd op de foto.

[verwijderd door de beheerder]


Isis32

#5
Ok  ;D Ja in het echt is de dop van Tweety donkerder als die van Luna (ik zal nog een foto van Tweety bijvoegen) En daar werd van gezegd dat het waarschijnlijk een meisje is, dus ik verwacht ook dat Luna een meisje is. Even een ander vraagje: Luna is niet geringd, betekend dat dat ze niet bij een kweker vandaan komt? En ze maakt af en toe bewegingen alsof ze moet kokhalsen..  ??? Kan het zijn dat ze zaadjes uit haar krop aan het terughalen is. Ze heeft vlak daarvoor gegeten.
Alvast bedankt weer...

Edit: Sorry, sorry, sorry, ik zou dus nog een foto van Tweety bijvoegen, maar makkelijker is om een paar berichtjes naar beneden te kijken, naar : Is onze Tweety een stoere vent of een lief meisje (of iets dergelijks) Bedankt voor het verduidelijken van de foto, ik dacht ook witte randjes te zien.

Chicowen

Hierbij de link van je andere topic:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=21312.0

Verder kan het zijn dat Luna zaadjes opgeeft voor Tweety, niks ernstigs dus.
Wanneer hetgene wat Luna opgeeft slijmerig is en stinkt, dan zul je een dierenarts moeten raadplegen, maar volgens mij vind Luna of Tweety heel erg leuk of iets anders heel erg leuk en wil Luna daarom graag voeren. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Isis32

#7
Ok haha, ik dacht ook al zoiets, want er is geen sprake van stinkend slijm. Maar ze zit wel wat stilletjes ineengedoken op het stokje, nadat ze eerst enthousiast met Tweety gesnaveld heeft. En ik heb meer het idee dat Tweety haar voert, ze zet nogal eens haar pootje op Luna d'r vleugel zodat Luna naar haar kijkt en dan duwt ze snel haar snavel tegen die van Luna aan. Luna heeft wel, toen ze net bij Tweety in het kooitje zat zaadjes van de vloer van de kooi opgegeten. Misschien is ze gewend aan de tijden in de winkel en is ze daarom rustiger. Soms als Tweety haar aandacht wil, draait Luna haar kopje weg. En een paar keer nu is ze al weggeduwd (ze is ook wel erg opdringering met haar pootje) waardoor ze van het stokje viel..
Bedankt voor het plaatsen van de link naar mijn andere topic, weet jij (of iemand anders) misschien waarom Luna geen ring heeft?

Piknikki

#8
Citaat van: Isis32 op juni 29, 2009, 18:29:09
Luna is niet geringd, betekend dat dat ze niet bij een kweker vandaan komt?

Nee, dat betekent dat Luna bij een kweker vandaan komt die niet bij een bond is aangesloten. Niet alle kwekers kiezen ervoor hun vogels te ringen. :) Dit betekent trouwens niet dat de kweker van Luna een betere of slechtere kweker is dan de kweker van Tweety.

En ik denk ook dat Luna een popje is. Het is nog een jong vogeltje, dus misschien wordt in de komende weken/maanden de neusdop nog lichter of donkerder.

Isis32

Ik heb net de kleurslagen doorgelezen, en dat bracht de volgende vraag bij mij op: Het lijkt mij dat Luna een yellowface is.. Ze heeft namelijk lichtgeel gekleurde gezichtsveertjes. Maar onder de snalvel zijn ze wel meer wit. Ik vond dat zo vreemd toen ik haar kocht, maar zie nu bij de kleurslagen staan dat het dus een yellowface zou kunnen zijn. Zijn jullie het met me eens, of komt het wel vaker voor dat Witgebaseerde parkieten toch gelige veertjes in het gezicht hebben?