Is onze Tweety een stoere man of een lieve vrouw

Gestart door Isis32, juni 24, 2009, 09:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isis32

Hallo allemaal,
Ik wilde eens weten of jullie kunnen zeggen of onze Tweety een mannetje of een vrouwtje is. En: hoe kunnen jullie dat zien? En: Hoe oud is een vogeltje ongeveer als je het kunt zien? Nou.. dat waren mijn vragen weer  :D Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groetjes Isis

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

Tweety is een ontzettend mooi dametje :) Je kunt dat zien aan de lichtblauwe neusdop met duidelijk witte ringetjes om de neusgaatjes. De neusdop verkleurt naarmate het parkietje ouder wordt, naar bruin. Wanneer dat gebeurt is niet precies te zeggen, meestal rond de 8 maanden tot 1,5 jaar.

Isis32

dankjewel!  ;D Wij dachten het al. De verkoopster van de dierenwinkel vond haar pittig reageren toen ze het "verhuisdoosje" in moest. En dat deden alleen meiden zei ze haha. Maar ik heb altijd gedacht dat een vrouwtje een roze dopje kreeg en een mannetje een blauwe. Weer wat geleerd!  ;D


Wouter


Isis32

Onze Tweety heeft nu de eerste rui achter de rug, maar haar/zijn dopje blijft blauw (wordt volgens mij zelfs blauwer) Kunnen jullie nog eens kijken aan de hand van deze foto of het misschien toch een mannetje is? De foto is wel wat bewogen, omdat het zonder flits genomen is, sorry. Ik hoop dat het toch lukt.
Alvast bedankt weer,
gr
isis

[verwijderd door de beheerder]



Isis32

OK, Thanks! ik zal jullie niet meer lastig vallen, hihi  :D

Mars

Heel flauw, maar ik twijfel al sinds de eerste foto. Het probleem is namelijk dat door de omgeving de foto behoorlijk geel kleurt.
En als ik zo kijk vind ik de dop best wel blauw, diep blauw en neig ik toch wat naar een man. Ondanks het witte rondom de neusgaten.

Mijn vraag is dus eigenlijk, kun je ook een foto maken in een minder gele omgeving, bijvoorbeeld dicht bij het raam. Dus in een daglicht omgeving?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..