Kooi Voor Eeuwig?

Gestart door Ushuaia, augustus 24, 2005, 18:50:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ushuaia

Ik vroeg me af, of het mogelijk is van een soort speelboom te maken en daar de parkieten op zetten, zodat ze er 7/7 24/24 op zitten, of is het best om ze in een kooi te laten, als je er niet bent ofzo?
Vliegen parkieten ook snel weg door een open venster als ze tam zijn? of kun je zonder probleem een venster openlaten?
In pretparken zie je wel eens mensen aan de inkom met een parkiet, dan zetten ze deze op je schouder voor een foto, en de parkietjes blijven rustig op de hand/schouder en vliegen niet weg.

esther

#1
Nee laat nooit een raam openstaan hoe tam de parkiet ook is.
Een parkiet kan altijd ergens van schrikken en vliegt dan zo naar buiten.Er is zeer weinig kans dat hij dan terug komt.

Ik heb een hele veilige kamer en mijn parkieten vliegen veel los en zitten oa op de speeltuin maar 's avonds moeten ze er allemaal in voor de nacht en gaat het deurtje van de kooi dicht.Ze hebben gewoon rust nodig.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, een parkiet kan per ongeluk ergens tegen aan vliegen, ergens achter vallen of vast komen te zitten.En als je er dan  niet bij bent kan het slecht aflopen.

De vogels in pretparken zijn vast heel goed getraind of gekortwiekt (niet doen hoor!)
Thuis is het echt niet aan te bevelen een parkiet mee naar buiten te nemen, zoals ik al eerder zei kan een parkiet ergens van schrikken en weg is hij.
In een kooi lekker buiten met mooi weer kan natuurlijk wel

Groetjes Esther

parrot fruitcake

hoi ush,

die parkieten in pretparken zijn denk ik gekortwiekt.  of ze moeten heeeeel tam zijn en al jaren bij hun baasje leven.  ik denk toch dat het beter is dat hij/zij toch een kooi heeft.  je kan je parkiet denk ik wel heel de dag uit de kooi laten (let wel goed op dat hij niet op plaatsen komt die gevaarlijk kunne zijn) maar je hebt toch best een kooi, ook al is het een kleine) om gewoon in te slapen. bedenk wel dat het nog even kan duren eer hij/zij tam is, tenzij dat al gebeurt is, ik weet het nie.
dus eve samengevat: ja dat kan als er geen gevaren zijn en als de parkiet goed tam is maar toch best en kooi om in te slapen.  denk ik he.  wacht maar even op andere reacties van de experts, ik ben ook nog niet zoooo ervaren :blush:

groeties

lennart

Ushuaia

Ok  :)
Eigenlijk vraag ik dat omdat ik graag een 2de parkiet zou kopen, maar aangezien ze appart getemd moeten worden, zoek ik een oplossing zodat ik geen 2de kooi hoef te kopen.
Titi is al tam, maar aankomende Coco zal dus nog volledig wild zijn.
En ze moeten appart tam gemaakt worden, dan pas kunnen ze samen.
Misschien iemand een oplossing?
Ik dacht om ze elk een halve dag los te laten, maar hoe slapen ze dan...
:ninja:

Sonja

#4
Hoi Ushuaia,

Het is toch wel het beste om je nieuwe parkietje de eerste paar weken in een aparte kooi te huisvesten. Elke parkiet een halve dag los laten vliegen, lijkt me geen goed idee. Je nieuwe parkietje heeft eerst de tijd nodig om op zijn gemak aan zijn nieuwe omgeving te wennen. Je kunt hem beter niet meteen laten rondvliegen, maar pas als je hem eerst handtam hebt gemaakt in zijn kooi. Zo zet je hem straks weer makkelijk op je hand terug in de kooi. Ook het parkietje wat je al hebt, moet even wennen aan zijn soortgenootje. Een tweede kooi is dus echt wel aan te raden. Misschien kun je er eentje lenen van iemand? Of kijk anders eens op marktplaats, voor een evt. tweedehands kooi. (als je een dergelijke kooi zou aanschaffen, moet je hem wel goed ontsmetten, omdat je niet weet, wat voor vogel (al dan niet ziek) erin heeft gezeten).
Een tweede kooi achter de hand hebben, is toch wel handig, hoor.
Er kan altijd weleens een reden zijn, waardoor je je parkietjes (tijdelijk) apart moet zetten. Zelf heb ik altijd een kooi extra, voor de zekerheid.

Succes. ;)

Groetjes, Sonja.