10 jarig parkietje spuugt slijm, wat moet ik doen?

Gestart door vampie619, juni 24, 2009, 20:47:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vampie619

Hallo beste mensen,

Ik heb echt zo'n dringende vraag,

Mijn lieve lieve parkietje van 10 is de laatste tijd er still en zit rustig bij zijn spiegeltje.
Af en toe fluit hij wel is en zegt nog een paar woordjes. Maar dat gekwetter is zo erg verminderd.
Hij heeft nu al 3 maanden last van spugen. Zit echt van dat witte bubbelige slijm dat dan uit zijn bekkie komt. Hij probeert dan zelf met zijn kop dat slijm weg te slingeren.
Maar het stinkt niet.

Maar ik vind dit gewoon eng worden, ik weet niet wat ik moet doen.
Mijn parkietje is zo aan mij gehecht en ik aan hem.
Als hij zo'n slijm aanval heeft, rend hij ze kooi uit en vliegt gelijk naar mij toe, en dan kijkt hij mij zo zielig aan van HELP ME NOU! maar dan kan ik niks doen.

Ik durf niet naar een dierenarts, ben bang dat hij gaat zeggen ja je kan hem beter in laten slapen.

Weet iemand want mijn lieve vogeltje heeft?

Ik heb heel graag antwoord hier op, stell het erg op prijs.

Groetjes Jaleesa  :-* Mijn lieve Parko

P.S hij gooit ook al zijn voer op de grond!




Jasmin

Slijm spugen en rustiger worden zijn toch een tekens dat het niet goed gaat. Je zal toch even langs een DA moeten om te kijken wat hij heeft.

Ik snap dat het moeilijk is om naar een DA te gaan omdat je bang bent dat hij ingeslapen moet worden maar je vriendje is misschien ziek en dan moet je hem toch even na laten kijken.

Mars

Een vogelarts zal nooit zeggen dat je hem beter in kunt laten slapen, tenminste niet in dit stadium (dus dat hij nog wel levendig is).
Je kunt het beste zo snel mogelijk een afspraak voor je parkietje maken, hoe langer je wacht, hoe erger de klachten zullen worden en dan is het uiteindelijk niet behandelbaar meer.

Laat je ons weten hoe het gegaan is? Zorg wle dat je een echte vogelarts hebt, de meeste dierenartsen hebben onvoldoende kennis hiervoor. Kijk ook even hier voor een vogelarts in jouw buurt:
http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liesanne

Onze parkiet is ook al maanden aan het spugen. Ik loop bij DA en nu ook bij een vogelarts. Er is nog niemand geweest die het over inslapen heeft gehad, behalve wijzelf.
Het is heel zielig als je hem zo ziet.

Sterkte, maar ga wel naar een DA of vogelarts.

Daphne en Liesanne.