parkiet naar buiten in de kooi

Gestart door Isis32, juni 24, 2009, 12:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isis32

hoi hoi,
Ik heb begrepen dat je je parkiet in de kooi af en toe naar buiten kunt zetten, kan dat bijvoorbeeld ook met het weer van vandaag (23 graden, lekker zonnetje, maar wel veel wind..) Ik heb van een vriendin gehoord dat je ze zowiezo uit de zon moet houden.
gr
isis

Chicowen

Je kunt je parkietje met dit weer zeker lekker even buiten zetten. Zorg er wel voor dat een deel van de kooi in de schaduw staat en een deel in de zon, dan kan je parkietje zelf kiezen of hij/zij in de schaduw of in de zon gaat zitten.
Let er wel heel erg goed op dat alle deurtjes goed afgesloten zijn en dat je terwijl ze buiten staan niet even iets in de kooi legt/hangt, waarbij je het deurtje open moet doen.
Verder ook niet je parkietje alleen buiten laten staan, zelfs niet voor even. Zorg ervoor dat er altijd iemand bij is.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. ;)

Je kunt je parkietje dan ook lekker met een plantenspuit natspuiten, even een goede douche. ;)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Moppers

Ter aanvulling:
Erg veel wind is niet prettig voor je parkieten. Als er maar een klein briesje staat, dan is dat geen enkel probleem. Bij het deels afschermen van de kooi om schaduw te creeeren kun je gelijk een windvrij plekje maken. Hang bijvoorbeeld een handdoek om de halft van de kooi heen, hang hem niet alleen aan de kant waar de zon op schijnt.

Let er ook goed op dat er geen voerbakjes zijn die bij wegvallen (parkieten zijn vindingrijk) een opening naar de buitenwereld maken. Zorg er in dat geval voor dat de bakjes extra goed vast zitten.

dustyken

en als men in een kleine veranda zet kan dat kwaad
het is er goed van tempratuur maar de deur staat wel open ?
is dat ook goed is wel even een intresante topic :)


Mars

Ja, hoor, dat is geen probleem.
Zolang er maar niet sprake is van tocht of sterke wind.

Maar buitenlucht is heel gezond.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jippie

Hoi allemaal!

En dan nog even een vraagje over het buiten zetten van je parkietjes... Er is nu een aantal keer over gesproken in het nieuws, de ziekte "het geel". Een groot aantal vogels is hierdoor gestorven (ze krijgen een geel abces in de keel, waardoor ze sterven door verstikking of honger). Is dit ook overdraagbaar op parkieten? En is het dan nog wel veilig ze buiten te zetten? Of overdrijf ik nu ????

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

oraclekun

Het is overdraagbaar bij parkieten, alleen vereist het contact met besmette wilde exemplaren. De kans daarop is klein als gewoon je parkiet naast je heb staan. Als je kooi buiten staat moet je tenslotte überhaupt op wilde vogels letten.

Mars

Ik heb ook nog niet gehoord dat mensen met buitenvolieres het hebben, dus ik denk dat het wel wat meevalt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Die hele heisa over het Geel is flink overdreven. De ziekte is allang in Nederland aanwezig. Ieder jaar sterven er wilde vogels aan. Je hoeft je dus niet meer zorgen te maken omdat het ineens een hype is in de media (ze moeten toch wat tijdens de komkommertijd).

Jippie

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties! Tja, ik ben niet zo bekend met dat soort ziektes, dus ik dacht: ik vraag het maar even na!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

oraclekun

Citaat van: Mars op augustus 15, 2009, 11:02:40
Ik heb ook nog niet gehoord dat mensen met buitenvolieres het hebben, dus ik denk dat het wel wat meevalt.

volgens mij hebben alleen mensen die duiven houden er last van.