Kan een parkiet dit zien??

Gestart door helma, april 05, 2005, 18:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

helma

Hoihoi!

Even een vraag.
Over een poosje krijgt mijn parkietje Bassie er een vriendje/vriendinnetje bij.
Bassie is een vrouwtje van ongeveer 8 maanden.

Bij een jonge parkiet is het door de mens moeilijk te zien of het een mannetje of een vrouwtje is.

Mijn vraag is nu:

Als ik een parkietje van ongeveer 6 weken aanschaf, kan ik waarschijnlijk het geslacht zelf nog niet zien, maar hoe zit het met soortgenoten?
Kan Bassie zien/merken of het een mannetje of vrouwtje is?

Groetjes
Helma.

Jorijn

Jah goede vraag!
Ik denk van wel.. want wij kunnen namelijk ook zien wat man en brouw is en andere dieren ook dus waarom parkietjes niet?

Ik vermoed dat dit gewoon met het gedrag van parkietjes tegenover mekaar te maken heeft ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Dick uit Aruba

CiteerJah goede vraag!
Ik denk van wel.. want wij kunnen namelijk ook zien wat man en brouw is en andere dieren ook dus waarom parkietjes niet?

Ik vermoed dat dit gewoon met het gedrag van parkietjes tegenover mekaar te maken heeft ;)

Weet je dat nou wel zeker Jorijn dat mensen dat altijd van elkaar kunnen zien?  :D

Ik zie dat veel dieren zich vaak "vergissen". Voornamelijk de dieren die in eerste instantie zijn aangewezen op het visuele gedeelte tijdens de partnerkeuze. Denk hierbij bijvoorbeeld aan honden. Eerst doen, dan "denken", dan zeggen WOEF! = oeps!.  :D

Ik denk ook dat als de man hevig opgewonden is, hij eerder zich "vergist" dan wanneer hij dan niet is. Parkieten kruipen bij uiterste opwinding zelfs nog op een tennisballetje  :) Gelukkig gaat het bij parkieten over het algemeen wat meer bescheiden dan de "ad-hoc nu of nooit" toenadering van bijvoorbeeld honden. popjes kunnen soms een hele duidelijke "NEE" laten merken, wat vervolgens wordt gerespecteerd door de man.

Dick.