Phoenix - vorderingen

Gestart door Tine, juni 23, 2009, 10:14:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tine

Hallo iedereen,

Ik wilde jullie even melden dat mijn lieve schat Phoenix, ongeveer 4 jaar toen ik haar adopteerde, helemaal is opengebloeid.

Mensen, oudere parkietjes krijg je ook handtam hoor, zij het met meer geduld  ;) Phoenix herkent nu vanalle woordjes (drinken, jammie -eten-, dada -baasjegaatweg-, op -opvingerstappen-, af -erweeraf-, klimmen -klimmenophaarkooi- etc) en is volledig handtam.
En nog een nieuwtje! Sinds ik een hondje heb geadopteerd is ze suuuuuuperaanhankelijk; ze is jaloers en als de hond bij mij zit komt ze aangevlogen om te zien of we niet té close worden :-X en dan geeft ze me kusjes, komt nestjes maken in mijn lange haren, geeft me dan liefkozende aaitjes met haar hoofd...



Dit is dus dezelfde parkiet die ik geadopteerd heb uit een kelder waar ze in haar leven haast nooit mensen zag, een aantal keren aangevallen is in haar groep door honden (waardoor vele parkietjes het leven gelaten hebben in die kooi), en bijna geen daglicht kreeg. Ik kon in het begin niet dichter dan 2 meter bij haar kooi komen of ze werd gek, overal tegen vliegen, hyperventileren enzomeer.
Nu komt ze dus lekker in mijn haren nestelen en geeft me kusjes terwijl de hond naast me ligt (ik hou hem dan vast zodat hij haar niet kan pakken als hij zou willen).

Wonderlijk toch  :-* Met geduld en observatie bereik je veel met deze dieren! Ook bij de ouderen!

Moppers

Wat ontzettend leuk om te horen. Dit is een duidelijk bewijs dat parkietjes absoluut baat hebben bij een tweede kans op een mooi leven. Je moet er heel wat voor over hebben, maar als het dan uiteindelijk lukt, dan mag je ontzettend trots zijn! En dan kan je genieten van alles wat je terugkrijgt van het diertje.

Tine, petje af!

Piknikki

Da's helemaal super, Tine! Ik weet nog toen je Phoenix pas had. Je bent met niks begonnen, en met veel liefde en geduld zo ver gekomen. Da's een prachtig geschenk, vriendschap en vertrouwen van zo'n lief vogeltje.

;D

Chicowen

Echt geweldig! Zo zie je maar weer opnieuw, ook wat oudere parkietjes met een verleden kun je prima tam krijgen!
Petje af hoor Tine!  ;D
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Jippie

Heel mooi om te lezen dit! Zo kan je toch écht een verschil maken in het leven van zo'n klein vogeltje!

Geniet van Phoenix, Tine! Dit bewijst maar weer dat je een héél goed parkietenbaasje bent ;D!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

hillie

Zo zie je maar weer dat je met heel veel geduld heel ver kan komen.
En verder ook nog veel succes en plezier met phoenix

Tine

Bedankt voor jullie reacties!

Ik probeer een goed parkietenbaasje te zijn, maar zonder de raad van iedereen op dit forum was het nooit gelukt!!!  ;D

Hier een paar "sfeerbeelden"  :) Haar angst voor de camera is duidelijk ook een stuk beter!  :D

Hier gebruikt ze mijn haarspeld als stokje


En hier is ze lekker aan het soezen onder mijn haar (warm en dicht bij mammie  :D vindt ze super, haar favoriete plekje)