Een Parkietje Voeren

Gestart door Budgie-buddy, augustus 23, 2005, 10:43:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Budgie-buddy

#20
Sorry voor de double-post forum mods maar ik heb weer een update over Jippe. Jippie is op het moment druk bezig zijn kooi aan het verkennen, of beter gezegd hij probeert te ontsnappen. Overal waar hij geen tralies ziet probeert hij weg te komen. Eerst dacht hij dat zijn spiegeltje een deurtje was waar hij doorheen kon, een toen ontdekte hij het etensbakje met kapje. Na verwoede pogingen door het bakje naar buiten te breken ontdekte hij dat er pitjes in het bakje lagen en besloot hij maar weer wat te eten. Ik heb overigens bevestigd gekregen dat hij inderdaad 4 weken oud is. Erg jong dus maar de vogel was dus een verassing van de overbuurman en hij vertelde er niet bij hoe oud het beestje was. Gelukkig gaat het goed met hem, anders had ik hem zo teruggebracht.

*knip*

Chantalleke

Wat is Jippie een ongelooflijk mooi parkietje zeg!  :wub:
Maar je moet je overbuurman misschien voorzichtig proberen te vertellen dat parkietjes van 4 weken eigenlijk nog twee weken bij hun ouders thuis horen omdat ze nog bijgevoerd worden en in die tijd zelf leren eten, anders kan het met de broertjes en zusjes van Jippie wel eens heel slecht aflopen. Is natuurlijk heel lief bedoeld van de overbuurman om je jouw vogeltje cadeau te doen, maar het is wel zielig als het parkietje niet weet hoe hij moet eten.

Veel plezier nog met je parkietjevriendje!
Chantal

Nikolas

Wat Chatanmelle zegt is zeker waar (niet dat je daar aan moet twijfelen hoor). Een parkietje van vier weekjes is inderdaad te jong, je buurman meende het misschien goed, maar voor hetzelfde geld, ja, daar wil je liever niet aan denken. Gelukkig merk ik dat jij een liefhebbende en bezorgde moeder bent. Je parkietje heeft het getroffen.

Groeten,
Nikolas

Budgie-buddy

#23
CiteerWat Chatanmelle zegt is zeker waar (niet dat je daar aan moet twijfelen hoor). Een parkietje van vier weekjes is inderdaad te jong, je buurman meende het misschien goed, maar voor hetzelfde geld, ja, daar wil je liever niet aan denken. Gelukkig merk ik dat jij een liefhebbende en bezorgde moeder bent. Je parkietje heeft het getroffen.

Groeten,
Nikolas
[snapback]12041[/snapback]

Of liefhebbende vader.  ;)  Gisteren was ik er inderdaad van overtuigd dat Jippie terug moest naar zijn vader en moeder. Maar het gaat nu zo goed met hem dat ik denk dat het niet meer nodig is. Ik blijf hem natuurlijk goed in de gaten houden of afwijkend gedrag. Maar hij is bewegelijk, zingt, eet en ziet er gezond uit.

De overbuurman is de stiefvader van een vriendin van mijn zus (als je mij nog volgt). Ik ken de man dus helemaal niet. Ik vraag me inderdaad af of zijn broertjes en zusjes, die ook wegegeven zijn, wel net zo sterk zijn als Jippie. De man schijnt echter wel te weten waar hij het over heeft want hij doet dit al jaren. Ik weet het ook niet meer. Gelukkig gaat het goed met mijn vogeltje en ik hoop dat de mensen die zijn broertjes en zusje hebben gekregen hun vogeltje net zo nauwleteend volgen.

Als jullie meer willen weten kunnen jullie deze thread volgen. Hier zal ik vanaf nu vertellen hoe het met Jippie gaat. Deze thread is namelijk een beetje off-topic gegaan.

Safrena

#24
Hey Budgie buddy

We gaan hier inderdaad wel heel zeker off topic  :offtopic:

Lees ook even onderstaande link ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=326

En een slotje erop ;)

Vele groetjes