even voorstellen :)

Gestart door mariska24, juni 19, 2009, 20:48:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska24

Hoi allemaal.

Ik ben hier al een keer eerder lid geweest.
Dat was toen ik mijn grasparkietje net had om vanalles te weet te komen over dit mooie beestje.
Want ik wil uiteraard wel een goed baasje zijn.
Mijn naam is mariska, ik ben 24 jaar en werk met dieren. Uiteraard ben ik er ook helemaal gek van. Heerlijk om van je werk je hobby te kunnen maken.  ;D

Toen ik hier voor de eerste keer lid werd, dacht ik dat mijn vogeltje een man was. Aangezien die een blauwe neusdop had. Dus toen had ik hem pietje genoemt. Toen kreeg ik hier te horen dat het toch een pop was. En ja hoor, jullie hadden gelijk, de neusdop verkleurde en werd langzaam roze.
Maar nu 2 jaar later, kwam ik er 2 weken geleden achter dat de neusdop weer aan het verkleuren is en steeds blauwer word. HELLUP!!! wat is pietje nou een man of een pop?
Dus ik kan jullie nog niet vertellen wat pietje nu werkelijk is.
Daarom ben ik hier ook weer lid geworden (ook om meerdere dingen) want ik hoopte dat iemand mij kan vertellen wat pietje nu is. Of dat dat normaal is dat na 2 jaar de neusdop weer verkleurd.

Verder wil ik weer actief gaan meedoen op dit forum. Gewoon om nog meer te weet te komen over grasparkieten en hoe ik de mijne zo goed mogelijk kan verzorgen.
Groetjes mariska

Piknikki

Hallo, Mariska!
Leuk dat je weer lid bent geworden. :)
Van popjes kan de neusdop zelfs na jaren ook weer eens terug lichtblauw/wit verkleuren. Het heeft te maken met hun hormonale cyclus en broedstemming. Is Pietjes neusdop ook wel eens bruin (donkerbruin) geweest? Dan is het zeker weten een popje. Is het dopje nu lichtblauw, of diepblauw?

mariska24

Citaat van: Piknikki op juni 19, 2009, 20:53:03
Hallo, Mariska!
Leuk dat je weer lid bent geworden. :)
Van popjes kan de neusdop zelfs na jaren ook weer eens terug lichtblauw/wit verkleuren. Het heeft te maken met hun hormonale cyclus en broedstemming. Is Pietjes neusdop ook wel eens bruin (donkerbruin) geweest? Dan is het zeker weten een popje. Is het dopje nu lichtblauw, of diepblauw?

Hoi hoi!

Jah vind het zelf ook leuk dat ik weer lid ben geworden  ;D
Baalde er van dat ik mijn inlog naam en zo niet meer wist. Dus ja, gewoon weer even op nieuw inloggen.
Uhm...de neusdop van pietje was op een gegeven moment vrij donker bruin en een beetje korrelig leek het wel. Nu lijkt de neusdop er weer een stuk gezonder uitgezien. Behalve dan dat die licht blauw is. Er zit om de rand nog wat bruinig maar in het midden is het dus helemaal lichtblauw aan het worden.
Is ze dan dus wel een popje?

Piknikki

Ja, dan is het zeker weten een popje. Een popje met een toverdopje, haha. ;D

Het korrelige is ook normaal voor popjes. Niets om je druk om te maken, dus!

mariska24

Ooooh je wilt niet weten hoe blij ik hiermee ben.
Nou jah, had het niet erg gevonden als het toch een man was geweest.
Maar vond het ook eng dat de neusdop wat korrelig was en dat het zo aan het verkleuren was.
Hartstikke bedankt, ik had hier echt al veel eerder moeten komen.

;D