weer kweken

Gestart door Virginie, juni 16, 2009, 18:56:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Virginie

Sinds kort heb ik 3 jonge grasparkietjes
de laatste is vandaag nog maar uit het broedblok gekomen en vliegt nu al
rond bij z'n twee familiegenootjes, zij maken het zeer goed :p
maar het probleem: ik keek daarjuist in het broehok en er lagen weer een stuk of 5 eitjes in...
wil de pop opnieuw gaan broeden??? Kan dit kwaad?
Stel dat er terug kleintjes uit komen, zou ze blijven kweken...Straks zit de voliere overvol met vogels Ö

Mars

Je mag het popje evt een tweede ronde laten doen, mits je daar voldoende ruimte voor hebt, daarna kun je beter het blok en de eitjes weghalen. Het klinkt alsof je alle kleintjes zelf wilt gaan houden, zorg er dan wel voor dat je geen broer-zus en vader-kind moeder-kind verhoudingen krijgt waar weer kleintjes uit komen. Dus dan volgend jaar niet de blokken ophangen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Virginie

Jaa, ik vind dat zo erg om die parkietjes weg te doen...
In de zomervakantie gaan we de voliere uitbreiden
we gingen na de eerste ronde het broedblok eruithalen maar de pop was al eitjes aan het leggen
terwijl het laatste vogeltje nog in het broedblok zat.
geen blok ophangen = zeker geen eitjes meer hé?

Mars

Nou, het kan dat ze dan 1 of twee eitjes nog laat vallen. Het gebeurt zelden dat ze dan alsnog een broedplekje zoeken, maar dat zie je dan wel. Dan zou je de eitjes kunnen schudden en haar toch haar broeden af kunnen laten maken.

Maar voor nu: je kunt in principe gewoon het blok met de eitjes weghalen. Dan gebeurt er verder niets.

Als je de voliere uitbreidt, houd dan ook inteelt nog steeds in de gaten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..