Volière met soorgenootjes gezocht voor mijn popje TomTom

Gestart door Pietjes, juni 14, 2009, 20:36:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietjes

Voor mijn kerngezonde popje van 3 jaar zoek ik een (buiten)volière.

Hier het verhaal:
TomTom (dacht dat het een mannetje was toen ik haar net had) is een heel mooie parkiet, vind ik zelf. Ze heeft een geel kopje, een hemelsblauwe buik en wit/grijs gewolkte vleugels.

De reden dat ik voor haar een groot verblijf zoek met meerdere soortgenoten is omdat deze dame een heel moeilijk karakter heeft of extreem angstig is. Ik heb haar vanaf dat ze 8 weken oud was. Helaas is het ondanks uren aandacht, geduld en liefde niet gelukt haar tam te krijgen. Op zich vind ik dat niet erg, maar TomTom lijkt echt een hekel aan mensen te hebben.

Met andere parkieten gaat het prima. Maar mensen 'vliegt' ze aan en bijt ze. Dit deed ze al toen ik haar kocht. En mevrouw bijt hard!! Ik heb met verschillende deskundige gesproken, en allen denken dat dit een kwestie van angst is maar ook het karakter en dat ze het beste af is in een grote ruimte met soortgenootjes.

Ze heeft altijd samen gewoond met Pluk en sinds kort Perquito (die overigens wel tam zijn) met Pluk, ook een popje kon ze het goed vinden. met andere vogels gaat het dus prima. Helaas is Pluk onlangs overleden.

Daar ik in mijn appartement niet de ruimte heb een volière te plaatsen (anders zou ik haar zeker houden) ben ik dus op zoek naar een volière waar TomTom, weinig contact met mensen hoeft te hebben, maar wel met andere vogels kan leven. Wellicht doet ze het ook goed als mama?

Ik wil heel duidelijk stellen dat ik het niet leuk vind om mijn Tommetje weg te geven, ik heb haar al zo lang. Ik ben ook absoluut geen voorstander je huisdiertje 'zomaar' weg te doen, ik heb haar tenslotte ook niet impulsief gekocht, maar specifiek uitgekozen voor haar mooie kleuren en een vriendje voor m'n andere pietjes. Maar angst of karakter, ik denk dat in dit bijzondere geval haar kwaliteit van leven nu niet goed voor haar is en beter kan ik haar zelf niet bieden, het is lastig leven in een woonkamer als je graag op je zelf bent en niet graag bij mensen bent. Het is dus een weloverwogen besluit.

Dus, vindt je TomTom net zo mooi als ik? Vindt je het niet erg dat deze pittige dame mensenschuw is?
Heb je voor haar een plaatsje in een mooie (buiten) volière, waar ze heerlijk parkiet kan zitten wezen?
Heb je misschien een lief mannetje voor haar zodat ze een koppeltje kan vormen?
Mail mij dan.
Voor foto's en of meer informatie kun je natuurlijk ook mailen
Ik zou haar wel graag zelf komen brengen en even een kijkje nemen waar ze terecht komt!!

Ps. ze heeft altijd op tijd ontworming, anti-luchtpijpmijt middel en vedermijt-middel gekregen.
En natuurlijk in de kooi, grit, eivoer, parkietenzaad, trosgierst en vers water en zonodig anti-bioticaoplossing.
Ze is in TOPCONDITIE!!


Pietjes