te veel?

Gestart door pieter en mo, april 05, 2005, 17:45:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pieter en mo

hoi, als ik mijn parkiet eten geef doe ik gewoon het bakje vol en als er dan later lege zaadjes liggen blaas ik die weg. is dit wel goed of moet ik elke dag bijvoorbeeld 2 schepjes doen? :?  :?:

Safrena

Hey Pieter en mo

Welkom op het forum.

Als je je parkietje xtra-vital geeft is dat teveel.
Je kan dan beter twee schepjes per dag geven zodat je parkietje alle zaadjes op eet.

Anders gaat je parkietje alleen het lekkerste uit de zaadjes eten en daardoor bepaalde voedingsstoffen verliezen.

Het is dus echt belangrijk dat je parkietje zijn dagelijkse hoeveelheid zaadjes op heeft voor de vitamintjes

vele groetjes

pieter en mo

er zit dan maar een heel klein laagje in, of is dat wel goed  :?

Ingrid

Hoi Pieter en Mo,

Het lijkt weinig, maar het is genoeg  :wink: . Wel kun je als je ziet dat het bakje echt leeg is, en je vogeltje heeft bijvoorbeeld veel gevlogen, alsnog een half schepje geven. Maar je zult zien dat 2 schepjes over het algemeen toch wel genoeg is hoor.

Groetjes, Ingrid

pieter en mo

hey. dankjewel voor de informatie :D    groetjes pieter en mo

Anita & Marisa

Hoi Pieter,

Wij vinden het belangrijk dat je je parkietje elke dag vers voer geeft. Inderdaad 2 schepjes. Op deze manier eet je parkietje gevarieerder en dat is gezonder. Ook is het niet goed als het voer er een hele week in ligt.
Dat lijkt me ook niet erg lekker voor de mens -> één brood voor de hele week toch. Wij eten het liefste elke dag oo vers.
En eivoer bederft erg snel en hier kan je parkietje ziek van worden.

Elke dag dus even vers voer geven, is gezond en lekker voor je parkietje  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

pieter en mo

het lag er ook geen week in :)   elke dag blaasde ik wat weg en dan deed ik het bakje weer vol :wink:    groetjes pieter

Anita & Marisa

Oh, dan hebben we je verkeerd begrepen.
Maar het onderste deel van het voer bleef dan wel erg lang liggen.
Ook zoekt je parkietje dan al het lekker eruit!
Het is inderdaad beter om je parkietje iedere dag een beetje te geven  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa

pieter en mo

:lol: oke. maar nog bedankt voor de info.  


groetjes pieter en mo

gillian

Moet je, wanneer je 2 parkieten hebt, meer voer geven?
Misschien een beetje rare vraag...
En hoeveel moet je dan meer geven?

Jorijn

Nou ehh het is 2 schepjes XtraVital Per Parkiet Per Dag

Dus ik ga ervan uit dat het dan 4 schepjes is ;)
Tenzij je geen Xtra Vital hebt
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Deborah

Ik gooi t bakje ook gewoon helemaal vol...
Ik heb alleen een ander merk dan die overal hier wordt genoemd..

Jorijn

Het bakje vol gooien is niet goed. Je parkiet kan dan ongelimiteerd gaan eten en dat is niet goed ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

goofy

vandaar dat goofy zo dik is...
ik gooi het ioook helemaal vol :? (ik heb der 2 maakt dat dan ook uit?)

Deborah

Citaat van: Jorijn op april 23, 2005, 13:24:20
Het bakje vol gooien is niet goed. Je parkiet kan dan ongelimiteerd gaan eten en dat is niet goed ;)

hij eet gelukkig niet zo veel dus het valt allemaal mee.

Jorijn

Maar zoiezo ik zou het beperken tot een beetje gelijk over de dag .. Sochtends wat en Savond wat ofzo :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

goofy

Ooow ok zal ik invervolgs doen ;) dankjewel jorijn!