2 Vrouwtjes

Gestart door Crazy-karlijn, juni 10, 2009, 15:50:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crazy-karlijn

Hallo,
Chicky mijn mannetjes parkietje heeft 2 jaar een leuke relatie met mijn popje Luna gehad.
Ik heb een tijdje terug een koppel erbij gekocht en nu heeft Chicky een dubbele relatie.
Luna en Olijfje zijn zijn vrouwtjes nu. Ze zitten allebei te broeden en hij voert ze allebei goed.
Kan dit problemen opleveren met de jongen als ze uit gaan vliegen? Olijfje heeft vandaag haar 4e ei gelegd en Luna haar 3e als ze er nog meer gaan leggen wordt dit dan niet te druk voor Chicky?
Groetjes Karlijn!

**Kromsnaveltje**

Geen ervaring met parkieten, wel met kanaries. Ik heb 5 kanaries, 2 mannetjes waarvan 1 onvruchtbaar, en 3 vrouwtjes. 2 vrouwtjes hebben jongen, waarvan 1 vrouwtje jongen heeft die uitgevlogen zijn. Het overige vrouwtje die dus geen jongen heeft zorgt voor de kanarie jongen van allebei de vrouwtjes. De man geeft de vrouwtjes voer, maar daar heb je het ook echt mee gehad. Gaat gelukkig erg goed en de moeders kunnen ze prima verzorgen. Maar jij hebt dus 1 mannetje met geen vrouwtje?? Weet eigenlijk ook niet wat ik moet zeggen, maar de grasparkieten mannen hier doen eigenlijk niets aan de jongen, zitten er heel soms op met hun vrouwtje, maar eigenlijk voert het mannetje het vrouwtje alleen maar, verder doen ze eigenlijk niets. De valken mannen hier in tegen doen eigenlijk haast alles, maar goed, niet alle vogeltjes zijn het zelfde he!
Denk eigenlijk dat je je geen zorgen hoeft te maken, Chicky hoeft dus niet erg veel te doen. Je vrouwtjes zullen eigenlijk het meeste doen.

Mars

Als het mannetje het wat minder doet zorgen de popjes er wel voor dat de kleintjes niets te kort komen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Crazy-karlijn