Waar moet ik hem zetten?

Gestart door schildxx, juni 09, 2009, 11:36:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

schildxx

Ik krijg zaterdag dus nieuwe vogels! ;D
maar me vraag is waar moet ik ze zetten, ik wil ze heel graag in me kamer zetten maar soms in de nacht houd ik er van om wat frisse lucht te krijgen en doe ik het raam open.

en nog wat mijn kamer is aan de kant van de tuin zeg maar maar raar genoeg ligt mijn kamer zo in de hoek van de gebouw dat er geen zon naar binnen kan komen,maar wel gewoon dag licht/zonlicht.
en mijn kamer is redelijk fris ook in de zomer is mijn kamer erg lekker fris.

dus mijn vraag heeft het vogeltje dan geen problemen met mijn eisen of gevallen?

Kleintjes

Hallo,

als je 'snachts het raam open hebt lijkt 't me geen goed idee om ze op jouw kamer te houden vanwege de tocht. Tocht is een van de hoofdoorzaken van ziekte/ sterfte bij parkietjes (sterfte door te late of geen behandeling v. ziekte).
't Licht is niet zo'n probleem, daglicht is beter dan (tl-) kunstlicht.

Mij lijkt 't beter om 'n ander plekje te zoeken waar ze kunnen komen te staan met hun huis. Ben benieuwd wat anderen van mening zijn, maar dit is in elk geval mijn mening alvast.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter

Het raam open hoeft geen probleem te zijn. Je moet alleen denken aan de tocht en je parkietjes in ieder geval niet náást het raam zetten. Als je een gordijn voor je raam hangt en je doet je raam een klein beetje open, zodat het niet tocht. (En doet verder je deur dicht enz.) Dan zou het geen probleem zijn lijkt me. Ik heb ook wel eens het dakraampje open, zo'n klein klepje, en dat levert geen tocht.

schildxx

oke,, want wat ik me zo afvraag is die parkietjes zag ik vaak in het bos vliegen in nederland met zoveel wind dus waarom zou het zo ERG zijn als ze een beetje luchtje krijgen.

verder heb ik grote gordijnen maar ik heb geen problemen met de raam dicht maar in de zomer moet het toch zeker een stuk open.??

op andere plek is slecht omdat er de keuken bij de woonkamer is en er regelmatige Geroken wordt en dat is erg voor de vogeltje.

Piknikki

Tocht is wat anders dan wind. ;) Ik heb mijn parkietjes ook in mijn slaapkamer (het was kiezen tussen de slaapkamer, of de bergruimte), en als ik daar een raampje open doe, zorg ik er wel voor dat m'n kamerdeur dicht is, en dat de wind niet langs de kooi waait. Dus als je de kooi niet in de 'waai-richting' van het raam zet, het gordijn ervoor hangt, en je kamerdeur dicht doet, zal het niet tochten. Je moet wel op letten dat er geen kiertjes zijn (bijvoorbeeld onder je deur).

Als je het 's nachts wat benauwd krijgt, kun je ook je kamerdeur wat open zetten. :)

In mijn kamer heb ik ook weinig daglicht, omdat ik twee enorme bomen voor het raam heb. Daarentegen heb ik wel dag en nacht de gordijnen open, en geen vitrage, zodat er zo veel mogelijk daglicht binnen komt.

In de keuken moet je je parkietjes niet zetten. Ook met een open keuken moet je opletten met kookdampen. En rook vind ik ronduit smerig binnenshuis, daar zou ik m'n diertjes ook zo ver mogelijk vandaan houden.

Je moet er ook rekening mee houden dat je parkietjes voldoende aandacht krijgen. Het zal geen probleem zijn als je een paar uur van huis bent, maar hele dagen alleen zitten is niet leuk voor de vogeltjes - ook al hebben ze elkaar. Zet dan een radio aan in je kamer voor de uren dat je er niet bent, dan hebben ze toch wat om naar te tjiepen. Ik zit het meest van de dag in mijn slaapkamer, dus ik kan me wel heel vaak met m'n beestjes bezighouden.

Maar als je ze in je slaapkamer houdt, moet je wel minstens eens per week stofzuigen, en iedere dag minimaal een uurtje een raampje open (en de deur dicht) voor frisse lucht. Een kleinere ruimte wordt nou eenmaal sneller 'vuil'.

schildxx

toppie precies de informatie die ik nodig had ;D