zielig fluiten

Gestart door klikkie, juni 06, 2009, 17:41:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

klikkie

hallo,

enkele dagen geleden zaten we tv te kijken 's avonds toen we plots een heel luide bonk hoorden vanuit de kooi. het gebeurt vaakt dat Tinky van zijn stokje valt (met de hulp van chouchou weliswaar..) maar deze keer klonk het erg luid en hoorden we geen getrappel of hoorden we het geklingel van zijn pootjes op de tralies om omhoog te klimmen niet. Ik ging gaan kijken, ik durfde niet naar de bodem van het kooitje te kijken, maar ik zag dat chouchou alleen boven zat, dus veronderstlde ik dat Tinky beneden lag. Niemand durfde gaan kijken, vijf minuutjes later hoorden we hem naar boven kruipen. Sindsdien fluit hij alleen maar heel zielig, met een enorm zielig toontje en tamelijk stilletjes. zo heb ik hem nog nooit horen fluiten. Misschien is dit belangrijk: hij is ook in de rui

Wat is er gebeurd? Wat zou hij hebben?

klikkie

Wouter

Als hij zomaar plots van zijn stokje afvalt zou ik niet langer wachten en hem naar de VA brengen. Het kan bijvoorbeeld een vorm van epilepsie zijn.

Moppers

Het zou kunnen dat hij pijn heeft. Als de val niet al te hoog is, is de kans groot dat hij niets heeft overgehouden aan de val. Maar het is altijd mogelijk dat hij zich toch heeft bezeerd bij de val. Ik zou hem zeker even na laten kijken door een vogelarts, want als hij inderdaad pijn heeft kan je dit niet onbehandeld laten.